اقامت انگلیس از طریق پناهندگی

شواهد زیادی در دست نیست که چرا اقامت انگلیس از طریق پناهندگی و مهاجرت به انگلستان و انتخاب این کشور برای پناهندگی با استقبال زیادی از طرف پناهندگان روبه رواست.سازمان بین المللی مهاجرت در اوایل امسال بیش از ۴۰۰۰ مصاحبه را با مهاجران انجام داده است و طبق آمار ۶ درصد از مهاجران اعلام کرده اند که قصد دارند برای پناهندگی به انگلیس برسند. البته پناهندگان همیشه تصمیم نمی گیرند که در چه کشوری اعلام پناهندگی بکنند.

چرا انگلیس به عنوان یک مقصد برای پناهجویان است؟

طبق گزارشات دریافتی سفرهای غیر قانونی در تعیین کشور مقصد جهت پناهندگی بسیار مهم و مؤثر هستند و این سفرها اغلب تحت  تاثیر قاچاقچیان و افرادی است که به آنها کمک می کنند. فاکتورهای اجتماعی و اقتصادی نیز در امر پناهندگی بسیار موثر هستند. پیشینه تاریخی، زبان و اعتبار کشوری که در ان زندگی می کنید، همه جزو عواملی هستند که در مقوله پناهندگی اثر گذار می باشند.

اقامت انگلیس از طریق پناهندگی

اقامت انگلیس از طریق پناهندگی

فاکتور اقتصادی نقش مهمی را ایفا می کند چرا که یافتن شغل امر مهمی برای پناهندگان است به این دلیل که بسیاری از پناهندگان در اصل مهاجران اقتصادی هستند تا پناهجویان واقعی که از درگیری فرار می کنند.

برای پناهنده شدن به انگلیس ابتدا باید درخواست پناهندگی را به کشور مورد نظر بدهید و در صورتی واجد شرایط پناهندگی خواهید بود که ثابت کنید از آزار و اذیت ترسیدید و دیگر نمی توانید به کشور خود باز گردید، البته درخواست پناهندگی بلافاصله باید صورت گیرد.

اقامت انگلیس از طریق پناهندگی

پس از درخواست پناهندگی یک جلسه با مامور مهاجرت خواهید داشت و پس از غربال شدن یک مصاحبه پناهندگی با یک کارمند اداری صورت خواهد گرفت. معمولا ظرف ۶ ماه نتیجه را در خصوص پناهندگی دریافت خواهید کرد و در صورت ندادن اطلاعات درست باید انگلستان را ترک کنید.

تا جواب پناهندگی را دریافت کنید به شما گفته خواهد شد که چه کارهایی را باید انجام دهید، به عنوان مثال: دادن گزارشات منظم. ضمنا تا زمانی که درخواست پناهندگی شما بررسی می شود اجازه کار نخواهید داشت.

در تمام طول این مدت مشاوری در کنار شما خواهد بود تا به شما کمک کند فرم های مربوط به پناهندگی را پر کنید و کارهای  قانونی مربوط به پناهندگی را انجام دهید.

۵ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *