دوره آموزشی TOEFL

TOEFL که کوتاه شده ی عبارت Test of English as a Foreign Language می باشد برای ورود به بیش از ۹۰۰۰ کالج و دانشگاه در ایالات متحده امریکا، کانادا و حتی برخی دانشگاه ها در سایر نقاط جهان دارای اعتبار می باشد. این آزمون در دو نوع کاغذی PBT و اینترنتی IBT برگزار می گردد که البته به مرور زمان آزمون PBT اعتبار خود را از دست داده است. (دوره آموزشی TOEFL)

برخلاف آزمون IELTS که رنج گسترده ای از لهجه ها را در خود گنجانده است تمرکز TOEFL تنها بر لهجه ی امریکایی (American) می باشد و لذا این محدودیت باعث گشته تا نسبت به IELTS از اعتبار بین المللی کمتری برخوردار می باشد. این آزمون توسط سازمان Educational Testing Service در سطح جهانی برگزار می گردد.

دوره آموزشی TOEFL

دوره آموزشی TOEFL

هر دو آزمون فوق تسط داوطلب را بر چهار توانایی اصلی زبان انگلیسی یعنی Listening، Reading، Writing و Speaking را مورد سنجش قرار می دهند که البته بایستی این مطلب را عنوان کرد که در هر بخش تفاوت هایی وجود دارد که ذکر آن ها الزامی است. اولین تفاوت این دو آزمون در مدت زمانی است که آزمون به طول می انجامد. آزمون IELTS زمانی در حدود ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه را به خود اختصاص می دهد در حالی که آزمون TOEFL در حدود ۴ ساعت به طول می انجامد که این آزمون را متاسفانه به یک ماراتن تبدیل کرده است.

دوره آموزشی TOEFL بخش Listening

عمده ترین تفاوت این دو آزمون در بخش Listening تفاوت در لهجه ای است که در این دو آزمون شما خواهید شنید. همان طور که پیش تر اشاره نمودیم لهجه ی که شما در آزمون TOEFL با آن مواجه خواهید بود لهجه ی امریکایی است ولیکن در آزمون IELTS شما با رنج متفاوتی از لهجه ها رو به رو خواهید بود هر چند که لهجه ی اصلی بریتانیایی خواهد بود و تسلط بر لهجه ی بریتانیایی برای شما کافی خواهد بود.

ادامه مطالب …

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *