تحصیل در کانادا

توضیحات کامل و جامع در خصوص تحصیل در کانادا را جهت آگاهی شما عزیزان تشریح دادیم چنانچه به راهنمایی بیشتر نیاز داشید مشاورین متخصص موسسه با کمال میل آماده پاسخ گویی و مشاوره به شما هستن شما با پر کردن فرم زیر میتوانید تمامی سوالات خود در هر زمینه اعم از مهاجرت به کانادا ، مهاجرت به انگلستان ، تحصیل در انگلستان و… را با ما مطرح کنید.

    [wpcaptcha]

    ویزای تحصیلی کانادا

    چگونه درخواست ویزای تحصیل در کانادا را بدهیم؟ چگونه ویزای تحصیلی کانادا را تمدید کنیم؟ وضعیت کار در کانادا در حین  تحصیل به چه صورت است؟ آیا پس از تحصیل در کانادا می توان کار کرد؟ و آیا تحصیل در این کشور منجر به اقامت دایم کانادا می شود؟

    تحصیل در کانادا

    تحصیل در کانادا

    کانادا دارای یکی از بالاترین سطح تحصیلات عالیه در جهان است و طبق سرشماری سال ۲۰۰۶، از هر ۱۰ نفر ۶ نفر بین سن ۲۵ و ۶۵ سال تحصیلات عالیه خود را در کانادا به اتمام رسانده اند. آموزش تحصیلات تکمیلی در کانادا از سال ۱۶۶۳ آغاز شده و در سال ۱۸۶۷ هیجده دانشگاه و تعدادی کالج درکانادا وجود داشتند.

    در ان دوران تحصیل در کانادا در کالج برای پاسخ به نیازهای آموزشی فنی و حرفه ای بود و سپس در دهه ۱۹۹۰ تغییرات مهمی در سیستم آموزشی تحصیلات عالی در کانادا ایجاد شد و برخی از کالج ها در کانادا و همچنین برخی از مؤسسات دولتی در کانادا توسط دولت های استانی کانادا مجوز اعطای مدرک را دریافت کردند.

    فناوری اطلاعات به راحتی در دسترس قرار گرفت و جذب دانشجویان بین المللی پس از سال ۲۰۰۰ به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافت. کیفیت تحصیل در کانادا و استاندارد های زندگی در کانادا یکی از بالاترین سطح ها را در جهان داراست و در مقایسه با تحصیل در انگلستان و آمریکا هزینه تحصیل در کانادا کمتر می باشد به همین دلیل اغلب دانشجویان بین المللی تحصیل در این کشور را ترجیح می دهند.

    مؤسسات آموزشی کانادا

     مؤسسات آموزشی کانادا باید در لیست DLI باشند و به رسمیت شناخته شده باشند و این امر توسط دولت های استانی و منطقه ای کانادا صورت می گیرد. معیار های تعیین شده بسته به استان یا قلمرو در کانادا متفاوت است بنابراین سیستم آموزشی در ایالت های مختلف کانادا با هم تفاوت دارند.

    تحصیل در مدارس کانادا

    بچه ها در چه سنی تحصیل در مدرسه را در کانادا شروع و در چه سنی تحصیل در مدرسه در کانادا را به اتمام می رسانند؟

    طبق قانون کانادا بچه ها باید در کانادا در مدرسه تحصیل کنند. البته استان یا منطقه ای در کانادا که در آن زندگی می کنند قانون تحصیل در مدرسه را معین می کند. تحصیل در این کشور از ۵ یا ۶ سالگی شروع می شود و در ۱۶ تا ۱۸ سالگی نیز تمام می شود. شروع تحصیل در مدارس معمولا اواخر آگوست و پایان آن اواخر ژوین است.پس از پایان تحصیل در دبیرستان دیپلم به دانش آموزان اعطا می شود.

    تحصیل در مدارس کانادا

    تحصیل در مدارس کانادا

    دانش آموزان می توانند به دو زبان انگلیسی و فرانسوی در کانادا تحصیل کنند، حتی در مناطقی که بیشتر به یک زبان صحبت می کنند. برای ثبت نام فرزند خود در دبستان یا دبیرستان در کانادا قبل از شروع سال تحصیلی باید اقدام کنید. هییت مدیره تصمیم می گیرد که فرزند شما در چه سطحی باید قرار بگیرد و این که آیا نیاز به کلاس  انگلیسی یا فرانسوی رایگان دارد یا خیر.

    ویزای تحصیلی کانادا

    اگر بیشتر از ۶ ماه قصد تحصیل در کانادا را دارید باید درخواست ویزای تحصیلی را بکنید. قبل از درخواست ویزای تحصیلی باید از یک مدرسه، کالج، دانشکده یا دانشگاه پذیرش داشته باشید. پاسپورت شما باید در زمان مدت تحصیل اعتبار داشته باشد. تمکن مالی شامل شهریه و مخارج زندگی برای شما و همراهان شماست. عدم سو پیشینه، ممکن است نیاز پیدا کنید که از پلیس گواهی دریافت کنید.

    در صورت لزوم تست سلامت پزشکی، انگیزه نامه که به افسر ویزا کمک می کند اهداف شما را از این که  چرا در کانادا می خواهید تحصیل کنید درک کند. دو قطعه عکس پاسپورتی که نام و تاریخ تولد باید در پشت آن نوشته شود. نامه  تمکن مالی باید مربوط به ۴ ماه اخیر(قبل از وقت سفارت) باشد.

    ویزای تحصیلی کانادا

    ویزای تحصیلی کانادا

    آیا در طول تحصیل می توان به کشور خود بازگشت؟

    اگر تصمیم دارید که در تعطیلات تابستان، بهار یا زمستان کانادا را ترک کنید، باید ثابت کنید که در مدرسه ثبت نام کرده اید و قصد بازگشت به کانادا را دارید چرا که ویزای شما باید همچنان معتبر باشد.

    آیا در حین تحصیل اجازه کار داریم؟

    اگر در یک کالج یا دانشگاه به عنوان یک دانشجوی تمام وقت ثبت نام کرده اید می توانید در دوره تحصیل کار کنید و نیاز به ویزای کار کانادا نخواهید داشت. البته باید بیمه اجتماعی (SIN) نیز داشته باشید.این بیمه برای کار در کانادا یا برای دریافت مزایا و خدمات از دولت لازم است. برای کار نیمه وقت درصورتی که ویزای تحصیلی کانادا را دارید این بیمه باید بر روی ویزای تحصیلی قید شده باشد. اگر بر روی ویزای این بیمه قید نشده باشد در صورت داشتن صلاحیت لازم می توانید برای این بیمه درخواست دهید. ضمنا در حین تحصیل در کانادا  ۲۰ ساعت در هفته می توان به صورت نیمه وقت کار کردو در تعطیلات به صورت تمام وقت. در صورتی که شما دانشجوی تمام وقت هستید و ویزای تحصیلی را دارید همسر شما اجازه کار در کانادا را دارد.

    هزینه تحصیل و زندگی در کانادا

    هزینه تحصیل و زندگی در کبک: شما به همراه دو عضو دیگر شهریه + ۲۱۲۲۵ دلار کانادا (سالیانه)

    هزینه تحصیل و زندگی در کانادا

    هزینه تحصیل و زندگی در کانادا

    هزینه تحصیل و زندگی خارج از کبک: شما به همراه دو عضو دیگر شهریه + ۱۷۰۰۰ دلار کانادا (سالیانه)

    هزینه تحصیل و زندگی در کانادا

    هزینه تحصیل و زندگی در کانادا

    بورس تحصیلی کانادا

    فرصتهای بین المللی بورس تحصیلی در کانادا به چه صورت می باشد؟ اگر محقق بین المللی هستید و مدرک دکترا یا معادل دکترا یا مدرک بهداشت حرفه ای دارید می توانید از فرصت های بورس تحصیلی استفاده کنید. دولت کانادا ۷۰ بورس تحصیلی را به ارزشی معادل ۷۰ هزار دلار کانادا در سال اعلام کرده است. نام برنامه Banting Post-doctoral Fellowships است و به مدت ۲ سال طول می کشد. آخرین مهلت نیز ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۸ می باشد.

    فرصت های مطالعاتی در کانادا

    از آن جایی که تحقیق یکی از اجزای کلیدی آموزش عالی پس از دوره متوسطه کانادا است شما فرصت بسیاری برای ملحق شدن به این بخش خواهید داشت. در کانادا دولت و صنعت هر دو تحقیقاتی از قبیل: مخابرات، پزشکی، کشاورزی، فن آوری رایانه و علوم زیست محیطی را حمایت می کنند. خلاقیت و اعتماد به نفس شما در صورت تحصیل در این کشور افزایش خواهد یافت و آموزش همراه با تعامل و همکاری در کلاس می باشد.

    آیا پس از اتمام تحصیل می توان درخواست ویزای کار کانادا را داد و به اقامت کانادا دست یافت؟

    برای درخواست ویزای کار کانادا باید حداقل ۱۸ سال داشته باشید و حداقل ۸ ماه به طور مداوم در کانادا تحصیل کرده باشید. همچنین داشتن نامه تاییدیه از مدرسه، کالج، دانشکده یا دانشگاه. پس از این که تایید شد تحصیل شما در کانادا به اتمام رسیده ۹۰ روز فرصت دارید که درخواست ویزای کار کانادا را بدهید. این مجوز کار فارغ التحصیلی PGWP نام دارد و فارغ التحصیلان برخی مؤسسات آموزشی مشخص شده واجد شرایط این ویزای کارکانادا هستند.

    اگر واجد شرایط PGWP   نیستید هم می توانید بعد از اتمام تحصیل کار کنید

    Open work permits

    این ویزای کار کانادا  به شما اجازه می دهد که بعد از اتمام تحصیل در کانادا برای کارفرمایانی که در لیست کارفرمایانی هستند که  مجوز دارند کار کنید.

    Employer specific work permits

    طبق شرایطی که روی ویزای کارکانادا برای  شما هست می توانید کار کنید. این شرایط شامل: نام کارفرما، مدت زمانی که اجازه  کار در کانادا را دارید و مکانی که در ان جا مجاز به کار کردن می باشید.

    در چه صورت واجد شرایط درخواست ویزای کار PGWP نیستند

    اگر کمتر از ۸ ماه در کانادا تحصیل کرده اید و آیا اگر بیش از ۸ ماه تحصیل کرده اید اما مداوم نبوده است. اگر کمک هزینه  تحصیلی دارید یا از قبل مجوز کار داشته اید.

    ویزای کار فارغ التحصیلی PGWP   چه مدت اعتبار دارد؟

    ویزای کار فارغ التحصیلیPGWP شما ممکن است تا مدت مشابه با برنامه تحصیلی شما یا کمتر باشد. مثلا اگر ۹ ماه تحصیل کرده اید ویزای کار کانادا  تا ۹ ماه صادر می شود.اگر ۲ سال یا بیشتر تحصیل کرده اید ویزای کار کانادا ممکن است تا ۳ سال صادر شود.

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *