مهاجرت به انگلستان 

تشریح راههای اخذ مهاجرت به انگلستان به طور کامل در زیر عنوان شده است چنانچه نیاز به مشاوره بیشتر در خصوص مهاجرت داشتید موسسه nclc آماده ارائه مشاوره کاملأ تخصصی به صورت رایگان در این زمینه میباشد می باشد. جهت ارتباط با ما با شماره تماس های موسسه  تماس حاصل نمایید یا اعلام سوال یا نظر خود در پایین همین صحفه با ما در ارتباط باشید.

راه های مهاجرت به انگلستان چیست؟

  • مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل
  • مهاجرت از طریق کار و تخصص
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری
  • اقامت انگلستان از طریق پناهندگی
  • مهاجرت به انگلیس از طریق ازدواج
  • ویزای توریسی انگلستان
  • مهاجرت از طریق خرید ملک
  • مهاجرت از طریق تولد

آیا در صورت انتخاب هر کدام از گزینه های بالا می توان اقامت انگلستان را اخذ کرد. مهاجرت به انگلستان از طرق مختلفی صورت می گیرد که از جمله انها می توان مهاجرت از طریق پناهندگی، مهاجرت از طریق تحصیل، مهاجرت از طریق ازدواج، مهاجرت از طریق تولد، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و مهاجرت از طریق کار و تخصص را نام برد. همچنین آیا اقامت از طریق خرید ملک در انگلستان نیز امکان پذیر است؟ در مقاله زیر به توضیح راه های مهاجرت به انگلستان و مزایا و مدارک لازم می پردازیم.

شرایط  مختلف مهاجرت از طریق تحصیل

  • تحصیل در دوره GCSE در انگلستان
  • مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل در مدرسه شبانه روزی
  • تحصیل در دوره A Level در انگلستان؛
  • تحصیل در دوره Foundation درانگلستان
  • تحصیل کارشناسی در انگلستان:
  • تحصیل کارشناسی ارشد در انگلستان:
  • تحصیل دکترا در انگلستان:
  • مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی Tier4

مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل در مدرسه شبانه روزی

تحصیل در انگلستان از دوره ابتدایی امکان پذیر است و اگر فرزند زیر ۱۲ سال خود را در مدرسه شبانه روزی ثبت نام کردید یکی از والدین می تواند همراه او به انگلستان سفر کند. در صورتی که فرزند با یکی از والدین در انگلستان زندگی کند نیازی به زندگی در خوابگاه و پرداخت هزینه خوابگاه را ندارد.

در نظر بسیاری از افراد تحصیل در مدرسه شبانه روزی در انگلستان بسیار پر هزینه است، اما از مزایای تحصیل در مدرسه شبانه روزی در انگلستان را می توان موارد مهمی از قبیل امکانات آموزشی، نظارت،کیفیت آموزش، کلاسهای با تعداد کم شاگردان، سطح بالای مراقبت، محل اقامت خوب ، غذا و فعالیتهای فوق برنامه در نظر گرفت.

تحصیل در مدارس انگلستان

تحصیل در مدارس انگلستان

لذا علی رغم پرداخت هزینه بالا سرمایه گذاری خوبی را برای آینده شغلی فرزند خود داشته اید. هزینه تحصیل در مدارس شبانه روزی انگلستان از ۲۵۰۰۰ پوند در سال شروع می شود و فرزند شما نیاز به مدرک زبان ندارد. نامه پذیرش تحصیلی، رضایت نامه والدین یا قیم، نامه بانکی که تمکن مالی را برای تحصیل و زندگی نشان دهد، ترجمه رسمی آخرین مدرک تحصیلی و شناسنامه، پاسپورت، عکس و ترجمه رسمی سند ازدواج والدین.

تحصیل در دوره GCSE در انگلستان

سنین ۱۳ تا ۱۶ سال در دوره GCSE مشغول به تحصیل می شوند. این دوره دو ساله است و دانش آموز برای ورود به این دوره نیاز به مدرک زبان ندارد. در مقطع GCSE والدین نمی توانند به عنوان همراه با دانش آموز به انگلستان بیایند.

تحصیل در دوره A Level در انگلستان

دوره A Level دو ساله است و اگر انش آموزان نمره های خوب و مطلوبی داشته باشند از ۱۶ سالگی وارد این دوره می شوند. از مزایای تحصیل در دوره A Level در کالج های انگلستان تضمین ورود به دانشگاه های با رتبه بالا می با شد. هزینه تحصیل یک سال در دوره A Level در انگلستان از ۱۶۰۰۰ پوند در سال شروع می شود و هزینه خوابگاه هم درصورت درخواست برای اتاق دو نفره ۱۶۰۰۰ پوند و اتاق یک نفره حدود ۲۰۰۰۰ پوند است.

تحصیل در دوره Foundation درانگلستان

اگر دوران تحصیل دبیرستان را به اتمام نرسانده اید یا گپ تحصیلی دارید قبل از ورود به دانشگاه باید دوره Foundation را بگذرانید. این دوره یک سال به طول می انجامد و شرط سنی حداقل ۱۷ سال لازم است.

تحصیل کارشناسی در انگلستان

تحصیل کارشناسی در انگلستان بر خلاف کشورهای دیگر ۳ سال به طول می انجامد. از مزایای تحصیل در انگلستان در دوره کارشناسی این است که شما یک سال کمتر شهریه و هزینه زندگی را خواهید داشت چرا که این دوره ۳ ساله است. برای ورود به مقطع کارشناسی در انگلستان به مدرک زبان (آیلتس) نیاز دارید و در هفته ۱۰ ساعت به شما اجازه کار پاره وقت داده می شود.

مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل

مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل

البته در تعطیلات  کار به صورت تمام وقت امکان پذیر است. هزینه تحصیل در انگلستان در دوره کارشناسی از ۱۰۰۰۰ پوند شروع می  شود. شهریه برای مدارک علوم انسانی کمتر و برای مدارک بالینی بیشتر است. برای هزینه زندگی در شهر لندن به ازای هر ماه حداقل ۱۲۶۵ پوند نیاز دارید. البته اگربخواهید از امکانات خوابگاه استفاده کنید یا با کسی هم خانه شوید در هزینه های خود بسیار  صرفه جویی کرده اید.

تحصیل کارشناسی ارشد در انگلستان

تحصیل در انگلستان در دوره کارشناسی ارشد یک سال به طول می انجامد. و مدرک زبان (آیلتس) برای ورود به دوره کارشناسی ارشد نیاز است.در حین تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در انگلستان ۲۰ ساعت اجازه کار دارید و در ایام تعطیل به صورت تمام وقت.

ازمزایای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد علاوه بر کوتاه بودن دوره تحصیل که یک ساله است می توان به این موضوع اشاره کرد که بعد از فارغ التحصیل شدن در مقطع کارشناسی ارشد ۴ ماه به فارغ التحصیل فرصت داده می شود که شغلی را در انگلستان پیدا کند و این نکته حایز اهمیت است که برای وارد شدن به بازار کار پس از اتمام تحصیل در انگلستان شما از شانس بیشتری بر خوردار هستید و در صورت اخذ ویزای Tier 2 می توانید اقامت انگلستان را کسب کنید.

تحصیل دکترا در انگلستان

ویزای دکترا در انگلستان

ویزای دکترا در انگلستان

هزینه تحصیل در انگلستان در مقطع دکترا حدود ۱۸۰۰۰ پوند در سال می باشد. البته در دوران تحصیل در مقطع دکترا در انگلستان می توانید به امر تدریس یا تحقیق و یا هر دو بپردازید که خود بخشی از هزینه ها را پوشش می دهد. دوره دکترا بین ۳ تا ۶سال طول می کشد و آینده شغلی بسیار خوبی برای فارغ التحصیلانی که مدرک PHD می گیرند وجود دارد.

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی Tier4

برای دریافت ویزای Tier4 ابتدا باید نامه پذیرش تحصیلی را داشته باشید و سپس شهریه دانشگاه را پرداخت کنید. پس از پرداخت شهریه برای شما CAS  صادر می شود. سپس نامه بانکی که ثابت می کند شما تمکن مالی برای هزینه تحصیل و یک سال زندگی در انگلستان دارید را نیاز خواهید داشت که جزییات نامه تایید می کند شما به مدت ۲۸ روز این مبلغ را در بانک گذاشته اید.

فرم درخواست را به صورت ان لاین پر می کنید واثر انگشت و عکسی که در Visa Application Center گرفته می شود. اگر بیشتر از ۶ ماه می خواهید در انگلستان باشید ۱۵۰ پوند بابت هزینه خدمات درمانی در سال و اگر این زمان کمتر از ۶ ماه است ۷۵ پوند را برای NHS خواهید داد.

مهاجرت به انگلستان از طریق کار و تخصص ویزای Tier2

اگر کارگر ماهر و متخصص در حرفه و کار خود هستید می توانید از طریق کار و تخصص به انگلستان مهاجرت کنید. برای اخذ ویزای Tier2 باید از طرف یک شخص یا کمپانی در انگلستان که مجوز حمایت مالی را دارد پیشنهاد کار در انگلستان داشته باشید.

این کارفرما باید تعهد دهد که حداقل حقوق دریافتی را که در سال حدود ۳۰۰۰۰ پوند است به شما پرداخت می کند. مدارک لازم  شامل نامه عدم سو پیشینه برای ۱۲ ماه و یا ۱۰ سال اخیر در صورتی که با افراد آسیب پذیر کار می کنید. همچنین مبلغ حدود  ۱۰۰۰ پوند را باید به مدت ۹۰ روز در حساب بانکی خود داشته باشید.

مهاجرت به انگلیس از طریق تخصص

مهاجرت به انگلیس از طریق تخصص

اگر با خانواده قصد رفتن به انگلستان را دارید برای هر کدام نیز باید مبلغ ۶۳۰ پوند را به مبلغ قبلی اضافه کنید. فرزندان زیر ۱۸ سال تحت پوشش شما خواهند بود و اگر بالای ۱۸ سال سن دارند و در انگلستان هستند می توانند تحت پوشش شما باشند. افراد خانواده به صورت ان لاین درخواست می دهند و عکس و اثر انگشت آنها باید در مرکز درخواست ویزا گرفته شود تا اجازه اقامت Biometric را دریافت کنند. تا ۳۰ روز پس از وارد شدن به انگلستان باید این امر صورت گیرد. مدرک زبان (آیلتس) نیز مورد نیاز است.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری ویزای Tier1

برای سرمایه گذاری در انگلستان باید درخواست ویزای Tier1 را بدهید. با اخذ این ویزا می توانید کسب و کار و تجارتی را در انگلستان راه اندازی کنید و کارفرمای خود باشید. برای سرمایه گذاری در انگلستان باید مبلغ ۲۰۰۰۰۰ پوند را به مدت ۹۰ روز در بانک پس انداز کنید. همچنین شما نیاز به یک Business plan دارید و اگر برنامه آماده ای ندارید تیم متخصص ما ان را با توجه به تجربه و تخصص و علاقه شما آماده خواهند کرد. ضمنا مدرک زبان نیز مورد نیاز است.

ویزای Tier 1 برای حداکثر ۳ سال و ۴ ماه صادر می شود و پس از تمدید ان برای ۲ سال دیگر می توانید برای Settlement درخواست دهید.

ویزای توریستی انگلستان

برای اخذ ویزای توریستی انگلستان نیازی نیست دوست یا خانواده ای در انگلستان داشته باشید. شما می توانید برای گذراندن اوقات فراغت یا دیدار اقوام، دیدن رویداد های ورزشی یا درمان پزشکی وارد انگلستان شوید. برای اخذ این ویزا باید ثابت کنید که هزینه های سفر و اقامت را دارید. نامه ای از کارفرما که جزییات استخدام، مدت زمان اشتغال، سمت شغلی و حقوق دریافتی در ان ذکر شده باشد و این که از چه تاریخی به ادامه کار مشغول خواهید شد.

ویزای توریستی

ویزای توریستی

اگر تحصیل می کنید جزییاتی که نشان دهد در چه مقطعی هستید، شروع و پایان دوره تحصیل و زمان تعطیلات در کشور شما، چرا که در ان تاریخ می خواهید به انگلستان سفر کنید. در صورت ازدواج سند ازدواج وهمچنین  سند مالکیت که پایبندی شما را به کشور نشان دهد. برنامه سفر، رزرو بلیت و هتل و نامه بانکی ۳ تا ۶ ماه اخیر که تمکن مالی شما را برای سفر نشان دهد.

بازدید کنندگان ورزشی و موسیقی دانها و هنرمندان و کسانی که به درمانهای پزشکی نیاز دارند و اگر دوره کوتاه مدت مطالعاتی هست که می خواهید در ان شرکت کنید باید برای ویزای توریستی انگلستان درخواست دهید.

پناهندگی انگلستان

پناهندگی انگلستان

پناهندگی انگلستان

فاکتورهای اجتماعی، اقتصادی و مذهبی از جمله دلایل درخواست پناهندگی از طرف پناه جویان هستند. برای پناهنده شدن ابتد باید  درخواست پناهندگی به کشور مورد نظر را بدهید، سپس بعد از اعلام پناهندگی جلسه ای با مامور مهاجرت خواهید داشت و بعد از غربال شدن مصاحبه ای با کارمند اداری صورت خواهد گرفت. به طور معمول ظرف ۶ ماه نتیجه را دریافت خواهید کرد و در صورتی که درخواست پناهندگی پذیرفته نشود باید خاک انگلستان را ترک کنید.

مهاجرت به انگلستان از طریق خرید ملک

لازم به ذکر است که تمام ملیتها می توانند در انگلستان ملکی را خریداری کنند و سرمایه گذاری را در انگلستان با این کار انجام دهند. اما پیشنهاد ما این است که ابتدا بازدیدی از انگلستان داشته باشید و پس از بررسی شرایط و بازدید از املاک متفاوت اقدام به خرید ملک در انگلستان کنید. ولی در نظر داشته باشید که با خرید ملک نمیتوانید اقامت انگلستان را اخذ کنید.

مهاجرت از طریق ازدواج

در صورت ازدواج با یک شهروند انگلیسی یا فردی که اقامت دایم انگلستان را دارد می توان اقامت انگلستان را به دست آورد. فرد باید از حداقل حقوق سالانه ۲۰۰۰۰ پوند برای زندگی یک زوج برخوردار باشد و ازدواج باید به صورت قانونی صورت بگیرد و ثبت شود. سن حداقل ۱۸ سال و این که محل سکونت باید مشخص باشد. اگر ویزای ازدواج را دریافت کنید اجازه کار و تحصیل را خواهید داشت.

ویزای همسر و ازدواج

ویزای همسر و ازدواج

مدرک زبان (A1 (life skills نیز مورد نیاز است. در صورت ازدواج با یک شهروند انگلستان نمی توان بلافاصله شهروندی انگلستان را اخذ کرد و حتما باید ۳ سال متولی در انگلستان زندگی کرد بعد درخواست Naturalization داد و بعد از دریافت این گواهی می توان درخواست پاسپورت کرد.

اگر کودک در انگلستان متولد شود در صورتی که یا پدر یا مادر شهروند انگلستان باشند یا اقامت دایم انگلستان را داشته باشند فرزند شهروندی انگلستان را اخذ می کند.

۳ دیدگاه

  • سلام خیلی ممنون واقعا مطلب جالبی بود
    میخواستم بپرسم آیا مهاجرت به کانادا سخت تر از انگلستان هست؟
    یه راهنمایی لطفا بکنید
    ممنونم

    • با سلام
      موسسه nclc کار ویزای پناهندگی انجام نمیدهد اما شما میتوانید از طریق قانونی برای ویزای توریستی اقدام نمایید . برای اطلاعات بیشتر با شماره تماس های موسسه تماس حاصل نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *