مهاجرت به کانادا

توضیحات کامل و جامع در خصوص مهاجرت به کانادا جهت آگاهی شما عزیزان را تشریح دادیم با توجه به گستردگی شرایط هر نفر نیاز به بررسی دقیق تر شرایط جهت مشاوره و راهنمایی میباشد که موسسه nclc جهت پاسخ گویی به تمامی سوالات شما فرمی را جهت ارتباط مستقیم شما با مشاورن متخصص موسسه در خصوص پاسخ به سوالات مهاجرت اعم از مهاجرت به انگلستان ، تحصیل در کانادا و.. را طراحی کرده است پاسخ شما در کمترین زمان ممکن داده خواهد شد.

 برخی از سوالات در مورد اقامت کانادا

از آن جایی که کانادا از طرف سازمان ملل متحد به عنوان یکی از بهترین کشور های دنیا برای زندگی معرفی شده است، بسیاری مهاجرت به کانادا را به کشورهای دیگر ترجیح می دهند. حال این سوال مطرح است که راههای مهاجرت به کانادا(۲۰۱۸) کدامند و کدام یک از راه های مهاجرت منجر به اقامت کانادا می شوند؟ آیا با اخذ ویزای سرمایه گذاری کانادا می توان اقامت کانادا را اخذ کرد؟

آیا با مهاجرت تحصیلی به کانادا و تحصیل در کانادا می توان به اقامت کانادا دست یافت؟ آیا مهاجرت از طریق تخصص و دریافت ویزای کار کانادا از راه هایی است که می توان از طریق آنها اقامت کانادا را به دست آورد؟ آیا ازدواج در کانادا از ساده ترین راه های مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت کانادا است؟ شرایط و قوانین پناهندگی کانادا به چه صورت است؟ برای ویزای توریستی کانادا باید چه شرایطی داشته باشیم؟

مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

سرمایه گذاری کانادا

در صورتی که شما مهارت ها و توانایی های لازم را برای کمک به اقتصاد کانادا دارید، واجد شرایط درخواست اقامت دائم از طریق سرمایه گذاری کانادا خواهید بود. تولید کار در کانادا توسط جذب سرمایه متقاضیانی که دارای تجربه تجاری و یا مدیریتی هستند.

انواع سرمایه گذاری در کانادا

سرمایه گذاری در کانادا به صورت خرید سهام یا اوراق قرضه دولتی: (این برنامه مهاجرت در حال حاضر اجرا نمیشود)

برنامه سرمایه گذاری فدرال کانادا نیازمند سرمایه گذاری ۸۰۰۰۰۰ دلار کاناداست به اضافه ۱۶۰۰۰۰۰ دلار کانادا دارایی خالص (زمین- ملک) آوردن این دارایی به کانادا اجباری نیست. برنامه سرمایه گذاری فدرال کانادا به سرمایه گذار این امکان را می دهد بخش عمده ای از سرمایه خود را از طریق مؤسسات بانکی تعیین شده تامین کنند. البته این امرنیاز به پرداخت اولیه ۱۸۰۰۰۰ دلار کانادا دارد و بانک ۶۲۰۰۰۰ دلار کانادا را به درخواست دهنده وام می دهد.

سپس مجموع ۸۰۰۰۰۰ دلار کانادا در سپرده گذاشته می شود. دولت کانادا ضمانت باز پرداخت وام بانک را می کند ولی پرداخت اولیه سرمایه گذار را خیر. تجربه مدیریتی حداقل ۲ سال ظرف ۵ سال گذاشته لازم است.

کار آفرینی

دو سال تجربه کسب و کار همراه با ۳۰۰۰۰۰ دلار کانادا منجر به اقامت کانادا می شود. چرا که برای کانادایی ها اشتغال زایی به وجود می آورد. شخص سرمایه گذار باید حرفه ای را که مورد تایید دولت کاناداست ایجاد کند و مدیریت ان را به عهده گیرد. حداقل یک شهروند کانادایی را استخدام کند.

ویزای تحصیلی کانادا

آموزش در کانادا مانند کشورهای بسیاری در سرتاسر دنیا در حالت پیشرفت می باشد. در نتیجه سیستم های آموزشی کانادا با تعریف اولویت های جدید تغییر می کنند و استراتژی ها بهبود بخشیده می شوند تا در برابر تغییرات سریعی که در دنیا رخ می دهند پاسخ گوی نیازها باشند.تحصیل در کانادا از سن ۵ یا ۶ سالگی شروع میشود و بین ۱۶ تا ۱۸ سالگی به پایان می رسد. شروع تحصیل در مدارس کانادا معمولا اواخر آگوست و در اواخرژوئن تمام می شود.

به هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی می توانید در کانادا تحصیل کنید. در صورتی که بیشتر از ۶ ماه می خواهید به تحصیل در کانادا ادامه دهید باید درخواست ویزای تحصیلی کانادا را  بدهید. قبل از درخواست ویزای تحصیلی کانادا باید در مدرسه، دانشگاه یا کالجی در کانادا پذیرفته شوید.

ویزای تحصیلی کانادا

ویزای تحصیلی کانادا

مهاجرت تحصیلی به کانادا

درخواست ویزای تحصیلی کانادا را می توانید به صورت آن لاین بدهید یا فرم درخواست خود را به Canadian Visa Office  در کشوری که زندگی  می کنید تحویل دهید. همچنین باید پاسپورتی داشته باشید که در طول مدت تحصیل شما در کانادا معتبر باشد. اگر اعتبار پاسپورت  شما کمتر است باید درخواست تمدید پاسپورت خود را بدهید.همچنین تمکن مالی که شامل شهریه و مخارج زندگی برای خود و اگر با خانواده هستید شامل اعضای خانواده می شود.

هزینه تحصیل در کانادا برای شهروندان کانادایی و ساکنین دایم ان در مدارس دولتی  رایگان می باشد. از مهد کودک تا دبیرستان فرزندان شهروندانی که کارت اقامت دایم و مجوز کار کانادا راندارند به عنوان  دانش آموز بین المللی به حساب می آیند و باید برای تحصیل در مدرسه در کشور کانادا شهریه بپردازند که تقریبابرابر است با شهریه مدارس خصوصی در کانادا.دانشجویان میانگین مبلغی معادل ۱۳۶۰۰ دلار کانادا برای شهریه سالانه خود می پردازند. دوره های کارشناسی ارشد در کانادا هزینه بالاتری دارند و ان معادل میانگین ۴۲۰۰۰ دلار کانادا می باشد.

آیا پس از اتمام تحصیل در کانادا می توان درخواست ویزای کارکانادارا داد و به اقامت کانادا دست یافت؟

برای درخواست ویزای کار کانادا باید حداقل ۱۸ سال داشته باشید و حداقل ۸ ماه به طور مداوم در کانادا تحصیل کرده باشید. همچنین داشتن نامه تاییدیه از مدرسه، کالج، دانشکده یا دانشگاه. پس از این که تایید شد تحصیل شما در کانادا به اتمام رسیده ۹۰ روز فرصت دارید که درخواست ویزای کار کانادا را بدهید. این مجوز کار فارغ التحصیلی  PGWP نام دارد و فارغ التحصیلان  برخی مؤسسات آموزشی مشخص شده واجد شرایط این ویزای کارکانادا هستند.

اگر واجد شرایط PGWP نیستید هم می توانید بعد از اتمام تحصیل در کانادا کار کنید

Open work permits

این ویزای کار کانادا  به شما اجازه می دهد که بعد از اتمام تحصیل در کانادا برای کارفرمایانی که در لیست کارفرمایانی هستند که  مجوز دارند کار کنید.

Employer specific work permits

طبق شرایطی که روی ویزای کارکانادا برای  شما هست می توانید کار کنید. این شرایط شامل:

  • نام کارفرما
  • مدت زمانی که اجازه  کار در کانادا
  • مکانی که در ان جا مجاز به کار کردن می باشید.

 Express Entry

فهرستی از تمام مشاغل در بازار کار کانادا در ذیل آورده شده است که هر کار را با توجه به نوع مهارت و سطح مهاجرت توصیف می کند.

 Skill type 0

شغل های مدیریتی مانند: مدیر رستوران، مدیران معدن و ماهیگیری.

 Skill level A

مشاغل و حرفه هایی که معمولا مدرک دانشگاهی می خواهند. مانند: پزشکان، دندان پزشکان و معماران.

 Skill level B

مشاغل فنی و حرفه ای که نیاز به دیپلم دارند. مانند: سرآشپز، لوله کش، برق کار.

 Skill level C

شغل های متوسط که آموزش های خاص نیاز دارند. مانند: قصابی صنعتی، راننده تریلی، سرورهای غذا و نوشیدنی.

Skill level D

مشاغل کاری که به آموزش های خاص نیاز دارند. مانند: کارگران میدان نفتی، نظافت چی، میوه چین.

در صورتی که به عنوان کارگر ماهر می خواهید درخواست ویزای کاری را داشته باشید نوع شغل خود را پیدا کرده تا ببینید آیا واجد  شرایط هستید یا خیر.  باشد تا از سیستم اکسپرس انتری استفاده کنید. از سال ۲۰۱۷ محدودیت B شغل و تجربیات گذشته شما باید در یکی از انواع صفر تا سنی برای وابستگان از زیر ۱۹ سال به ۲۲ سال تغییر کرد.

حداقل نیازها برای درخواست Express Entry

تجربه کاری در یکی از تایپ ها که نام برده شد ظرف ده سال گذشته. کار داوطلبانه یا کار آموزی شامل آن نمی شود. حداقل یک سال (۱۵۶۰ ساعت ، ۳۰ ساعت در هفته)به طور مداوم در یک شغل کار کرده باشید. اگر در کار موقت مشغول بوده اید ۱۵ ساعت در هفته به مدت ۲۴ ماه که معادل یک سال کار تمام وقت است را باید در رزومه خود داشته باشید. فاکتورهای دیگری از قبیل:

  • زبان
  • سن
  • تحصیلات
  • تجربه کاری
  • داشتن پیشنهاد شغلی
  • تمکن مالی و وفق پذیری از مجموع ۱۰۰ امتیاز حداقل ۶۷ امتیاز را باید
  • و…

کسب کنید.

ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا

اگر برای اولین بار است که از کانادا بازدید می کنید یک ویزای  توریستی کانادا ۶ ماهه برای شما صادر می شود. در صورتی که با  بیشترمیخواهید بمانید باید ویزای توریستی کانادا خود را تمدید کنید و هزینه جدید ویزای توریستی کانادا را بپردازید. Super Visa تا ۲ سال برای شما ویزا صادر می شود بدون نیاز به تجدید وضعیت خود. سوپر ویزا به نوعی یک Multi Entry Visa است که تا ۱۰ سال می توانید چند بار به کانادا سفر کنید. تفاوت کلیدی در این است که سوپر ویزا این اجازه را به شما می دهد که تا دو سال در کانادا بمانید در حالی که با ویزای مولتی ده ساله در هر ورود فقط ۶ ماه می توانید در کانادا بمانید.

ویزای ازدواج کانادا

ازدواج درکانادا با شخصی امکان پذیر است که اقامت دایم کانادا یا شهروندی کانادا را داشته باشد. حداقل ۲ سال باید با همسر خود به صورت قانونی در کانادا زندگی کند.حداقل ۱۸ سال سن داشته باشد. دارای سو پیشینه نباشد. تمکن مالی جهت تامین خود و اعضای خانواده جهت زندگی در کانادا.

پناهندگی کانادا

زمانی که پناه جویان به کانادا می آیند درخواست پناهندگی کانادا را می دهند. دولت کانادا برای هر پرونده پناهندگی سیاستهای سختگیرانه ای را اعمال می کند. پناهجویان درخواست پناهندگی را در کانادا اعلام کرده و مقامات IRCC یا CBSA تعیین خواهند کرد که فردی که درخواست پناهندگی کانادا را داده آیا واجد شرایط است یا خیر.

وقتی پناهجو واجد شرایط برای پناهندگی کانادا اعلام شد می تواند به کمک اجتماعی، آموزشی، خدمات بهداشتی و مسکن اضطراری در کانادا دسترسی داشته باشد. بعد از این که واجد  شرایط پناهندگی کانادا شناخته شدید می توانید درخواست مجوز کار کانادا را داشته باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *