ویزای تحصیلی برای اقامت انگلستان

دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است یک شخص بخواهد با توجه به یکی از انواع ویزای بریتانیا، اجازه اقامت انگلستان را دریافت کند. در این مقاله قصد داریم در مورد چگونگی اخذ ویزای تحصیلی برای اقامت انگلستان صحبت می‌کنیم. توجه کنید که افرادی که عضو منطقه اقتصادی اروپا (EEA) هستند، نیاز به اخذ ویزا ندارند و حق دارند در هر یک از کشورهای عضو EEA زندگی و کار کنند؛ اما برای شهروندان سایر کشورهای جهان از جمله ایرانیان، نیاز به دریافت ویزای انگلستان برای صدور مجوز اقامت می‌باشد.

ویزای تحصیلی برای اقامت انگلستان

ویزای تحصیلی برای اقامت انگلستان

اخذ ویزای تحصیلی انگلستان برای اقامت انگلستان

برای دریافت اقامت انگلستان و مهاجرت به این کشور، روش‌های متعددی با توجه به شرایط فرد وجود دارد که یکی از رایج‌ترین آن‌ها اخذ ویزای تحصیلی می باشد.

به طور کلی دو نوع ویزای تحصیلی (Tier 4) برای اخذ اقامت انگلستان وجود دارد:

ویزای تحصیلی برای کودکان

درخواست این نوع ویزا برای کودکان بین ۴ تا ۱۷ سال که می خواهند دریک مدرسه مستقل در انگلستان تحصیل کنند، امکان پذیر می باشد. برای درخواست ویزای تحصیلی کودکان باید متقاضی:

  • یک دعوتنامه برای یک دوره تحصیلی و یا از یک مدرسه در انگلستان داشته باشد.
  • رضایت والدین یا سرپرست کودک
  • امکان پوشش کلیه هزینه های تحصیلی و زندگی در انگلستان
تحصیل در انگلستان

تحصیل در انگلستان

کسانی که درخواست ویزای تحصیلی انگلستان از نوع ویزای تحصیلی کودکان را دارند در صورتی که کودکان زیر ۱۶ سال باشند می توانند به مدت ۶ سال و ۴ ماه و برای افراد ۱۶ تا ۱۷ سال به مدت ۳ سال و ۴ ماه در انگلستان اقامت داشته باشند و در طول مدت تحصیل و اقامت در انگلستان می توانند برای تغییر ویزای خود و دریافت اقامت دائم انگلستان اقدام نمایند.

ویزای تحصیلی دانشجویی عمومی

درخواست این نوع ویزا برای افراد ۱۶ سال به بالا امکان پذیر است. افرادی که برای این نوع ویزای تحصیلی انگلستان درخواست می دهند باید:

  • یک دعوتنامه برای یک دوره تحصیلی از یکی از مراکز تحصیلی (دانشگاه) در انگلستان داشته باشند.
  • به زبان انگلیسی تسلط کافی (خواندن، نوشتن و درک مطلب) داشته باشند ،و مدارک لازم برای اثبات این موضوع را ارائه دهند.
  • تمکن مالی لازم برای پرداخت هزینه های خود را داشته باشند.
ادامه تحصیل در انگلستان

ادامه تحصیل در انگلستان

شما در طول دوران تحصیل در انگلستان می توانید مشغول به کار شوید و مقدمات درخواست اقامت دائم انگلستان را برای خود فراهم نمایید. مدت زمانی که می توانید با ویزای تحصیلی در انگلستان اقامت کنید، بستگی به نوع دوره تحصیلی شما دارد.

تحصیل در انگلستان

به چه دلایلی بسیاری از مردم در سر تا سر دنیا تحصیل در انگلستان را انتخاب می کنند؟ آیا با تحصیل در انگلستان آینده شغلی خوبی خواهیم داشت؟ ایا اقامت انگلستان را می توان از طریق تحصیل در این کشور به دست آورد؟

سیستم آموزشی انگلستان

سیستم آموزشی انگلستان به گونه ای است که شما می توانید با توجه به آرمان های شغلی خود و سبک زندگی و علاقه ای که دارید، در رشته مورد نظر خود به تحصیل  بپردازید. تعداد کم دانشجویان در کلاس و امکان استفاده بهینه از تسهیلات و ارتباط مستمر با مدرسین و اساتید از جمله نکات مثبت تحصیل در انگلستان می باشند.

 هنگامی که در انگلستان تحصیل می کنید مردم را از ملیت های مختلف ملاقات می کنید و دیدگاه های جدیدی را کشف می کنید. مدارس، کالج ها و دانشگاه ها در جهان در میان مهترین ها رتبه بندی شده اند و مدارک تحصیلی آنها بین المللی و شناخته شده است. ۵ درصد از تحقیقات علمی دنیا را انگلستان تقبل می کند و ۱۴ درصد از مقالات علمی نیز مربوط به انگلستان می باشد، پس اگر علاقه مند به انجام تحقیقات علمی هستید، تحصیل در انگلستان و دانشگاه های این کشور محیطی کاملا علمی را برای شما فراهم می آورند. حتی دوره های فنی و حرفه ای متنوعی در مؤسسات انگلستان آموزش داده می شوند که مناسب هر سلیقه ای می باشند. روش تدریس ومطالعه در انگلستان به شما آزادی لازم برای خلاقیت و ایجاد مهارت ها و اعتماد به نفس را می دهد.

ویزای تحصیلی برای اقامت انگلستان
ویزای تحصیلی برای اقامت انگلستان

ویزای تحصیلی برای اقامت انگلستان

ایجاد فرصت های شغلی

آینده شغلی شما با تحصیل در انگلستان تضمین شده است و پیشرفت در مهارت زبان انکار ناپذیراست. ارتباط دانشگاه ها با صنعت، ارتباط با افراد متخصص و دوره های کار آموزی تجربه ارزشمندی را برای دانشجویان فراهم می کند. اجازه کار نیمه وقت درطول هفته و اجازه کار تمام وقت در تعطیلات تجربه کاری خوبی را برای شما به همراه خواهد داشت.

صرفه جویی در زمان و هزینه های تحصیل وزندگی

دوره های کارشناسی وکارشناسی ارشد در انگلستان کوتاه تراز کشورهای دیگر هستند، پس با تحصیل در انگلستان یک سال هزینه تحصیل و زندگی خود را کاهش دهید و با این تصمیم سریع تر وارد بازار کار و تخصص شوید. دوره کارشناسی در انگلستان ۳ ساله ودوره کارشناسی ارشد ۱ ساله است.

با توجه به تمامی نکات مثبتی که در مورد تحصیل در انگلستان بیان شد، می توان نتیجه گیری کرد که اگرچه هزینه تحصیل و زندگی درانگلستان گران تر از بقیه کشورهاست اما تحصیل در انگلستان آینده شغلی ما را تضمین می کند و ارزش هزینه کردن را دارد.چرا که در نهایت منجر به اخذ اقامت دایم انگلستان می شود.

با عضویت در کانال تلگرام میتوانید از آموزش های کاربردی زبان انگلیسی و از اخبار روز انگلستان و قوانین جدید با اطلاع باشید. شما همچنین می توانید ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *