تحصیل پزشکی در انگلیس

پزشکی یکی از رقابتی ترین دوره ها در انگلستان است و هر ساله هزاران دانشجوی بین المللی به دانشکده های پزشکی در این کشور راه پیدا می کنند. متاسفانه در کشور ما والدین هزینه های گزافی را قبل از ورود به دانشگاه متحمل می شوند تا فرزندشان در یکی از دانشگاه های دولتی ، در شهرهای بزرگ و در رشته پزشکی پذیرفته شود. مخارجی از قبیل :شهریه مدارس غیر انتفاعی ، کلاس های کنکور و … اما با این حال رقابت بسیار سنگین و ریسک قبولی در رشته های پزشکی بسیار بالا می باشد . در صورتی که نمرات شما از بالاترین استانداردها برخوردار باشند و اگر بتوانید ثابت کنید که علاقه و تمرکز شما بر روی تحصیل پزشکی و کار در این زمینه است مطمئن باشید که می توانید برای تحصیل پزشکی در انگلیس درخواست خود را ارائه دهید .

تحصیل پزشکی در انگلیس

تحصیل پزشکی در انگلیس

شرایط لازم برای تحصیل پزشکی در انگلستان

در صورتی که ۱۶ سال سن دارید ابتدا باید وارد دوره A level شوید و نیازی به آیلتس نخواهید داشت و این خود ورود به دوره را  تسهیل خواهد کرد. در صورتی که در مصاحبه ای که جهت پذیرش شما انجام می گیرد موفق شوید و آزمون UKCAT را نیز با موفقیت پشت سر بگذارید این جاست که می توانید از یکی از دانشگاه های خوب انگلیس پذیرش بگیرید.

در مصاحبه از شما سوال هایی راجع به انگیزه تان از خواندن پزشکی ، تجربه های کاری ، منافع و علایق شخصی پرسیده می شود. همچنین فارغ التحصیلان رشته پزشکی نیاز به تجربه کاری حداقل یک روز در هفته را در مدت زمان ۶ ماه دارند. این تجربه کاری می تواند در بیمارستان ، مراقبت در منزل ، خوابگاه یا سایر محیط های مراقبتی باشد. ضمنا آشنایی با خدمات بهداشت ملی و نحوه عملکرد آن نیز برای متقاضیان بین المللی بسیار مهم است.

مدارک لازم جهت تحصیل رشته پزشکی در انگلستان

اگر مدرک کارشناسی دارید و می خواهید در رشته پزشکی تحصیل کنید ابتدا باید در یک مدرسه پزشکی ثبت نام کنید که بخشی از یک دانشگاه است و ارتباط قوی با بیمارستان های محلی و درمانگاه ها دارد. برای شروع باید در سطح کارشناسی تحصیل کنید و نیاز به کسب سه نمره A در شیمی یا زیست خواهید داشت . کسب نمره آیلتس ۷ که هیچکدام از مهارت ها زیر ۶.۵ نباشد نیز الزامی است.

وقتی تحصیل در دو سال اول به اتمام رسید دانشجویان پزشکی وارد دوره Foundation می شوند و این دوره آموزشی نیز ۲ سال دیگر ادامه خواهد یافت. بعد از این ۴ سال فارغ التحصیلان وارد مرحله آموزش تخصصی خواهند شد. عبور از این مرحله رقابتی بسیار مشکل خواهد بود و تلاش بسیاری نیاز دارد چرا که باید اطمینان کامل از اینکه شما از پس این کار بر می آیید حاصل شود. امر آموزش ممکن است تا ۷ سال زمان ببرد و پس از اتمام دوره گواهینامه (CCT) به شما اهدا خواهد شد.

UKCAT بخشی از روند برخی مدارس پزشکی و دندان پزشکی است. این آزمون آنلاین برگزار می شود و توانایی های شناختی ، نگرش ها ، تفکر انتقادی و استدلال منطقی را می آزماید.

مهاجرت به کانادا با پرستاری

دورنمای شغلی رشته پزشکی در انگلیس

در تحصیل پزشکی انگلیس کمبود فرصت در زمینه ای که می خواهید متخصص شوید برای شما وجود ندارد.

زمینه های تخصصی شامل :

  • بیهوشی
  • پزشکی عمومی
  • آسیب شناسی
  • روانپزشکی
  • رادیولوژی
  • جراحی
  • و….

هزینه تحصیل پزشکی در انگلیس

برای دانشجویان بین المللی میانگین هزینه های کالج پزشکی بین ۱۸۰۰۰ تا ۳۸۰۰۰ پوند در سال می باشد. اگر می خواهید در یک مدرسه پزشکی در انگلستان تحصیل کنید باید به طور کامل از تمام هزینه ها مطلع باشید. علاوه بر هزینه تحصیل که در بالا ذکر شد هزینه کتاب های درسی ، تجهیزات و هزینه های زندگی از قبیل اقامت ، غذا و سفر نیز باید در نظر گرفته شوند. البته تمام مدارس پزشکی انگلستان بورسیه های تحصیلی را برای دانش آموزانی که ممکن است در طول تحصیل خود به حمایت مالی نیاز داشته باشند ارائه می دهند. اگر دوره ای که شما در آن پذیرفته شده اید معتبر باشد واجد شرایط دریافت کمک مالی از NHS خواهید بود.

خدماتی از قبیل:

  • وام هزینه تحصیلی
  • بورسیه
  • وام هزینه زندگی
  • بورس تحصیلی
  • دوره های تحصیلی خصوصی
  • وام تحصیلی حرفه ای

پس نگران هزینه تحصیل در انگلستان نباشید چرا که از سال سوم به بعد می توانید از این کمک هزینه ها استفاده کنید و تحصیل خود را در رشته پزشکی در این کشور به اتمام رسانید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *