آزمون PTE فرق آن با آزمون آیلتس

آزمون PTE چیست و شامل چه بخش هایی می شود؟ آیا آزمون PTE مورد تایید تمام دانشگاه ها می باشد؟ فرق آزمون آیلتس با PTE در چیست؟ کدام آزمون راحت تر است؟ برای انتخاب نوع آزمون چه طور تصمیم بگیریم؟ در مقاله زیر به شرح آزمون PTE می پردازیم.

آزمون PTE بر اساس زندگی واقعی شما طراحی شده است، چه اکادمیک چه زندگی معمول و روزمره شما. لهجه های مختلف افراد اعم از بومی یا غیر بومی شما را به چالش می کشند درست مانند آنچه که در تلویزیون یا فیلمها می بینید و می شنوید. حال اگر می خواهید تصمیم بگیرید که کدام آزمون را انتخاب کنید IELTS or PTE به موارد زیر توجه کنید:

آیا اطلاعات کافی را برای کار با کامپیوتر دارید و به راحتی می توانید با کامپیوتر کار کنید؟ اگر این طور نیست قطعا امتحان IELTS را انتخاب کنید. در صورتی که لهجه خوبی ندارید در آزمون آیلتس شرکت کنید چون شخصی که از شما امتحان می گیرد راحتتر قادر خواهد بود لهجه شما را درک کند. اگر لهجه خوب دارید می توانید تست PTE را امتحان کنید زیرا در غیر این صورت نمره خوبی در بخش اسپیکینگ به دست نخواهید آورد چون این آزمون اینترنتی برگزار می شود. حال این سوال پیش می آید که کدام آزمون راحتتر است؟

آزمون PTE

آزمون PTE

IELTS or PTE ؟

اگر زمان کوتاهی برای آماده سازی دارید هیچ کدام از آزمونها را انتخاب نکنید چون هر دو مشکل هستند و مهارتهای Listening, speaking, reading& writing را مورد ارزیابی قرار می دهند. در ضمن دانشگاه و دپارتمان مهاجرت می خواهند مطمئن شوند که شما به زبان انگلیسی مسلط هستید یا خیر. توجه داشته باشید که نتیجه آزمون PTE زودتر از آیلتس به دست شما می رسد.

اسپیکینگ و رایتینگ در آزمون PTE

در بخش اول مهارتهای speaking و writing مورد ارزیابی قرار می گیرند و ۷۷-۹۳ دقیقه در این قسمت زمان نیاز است.

انواع سوالات در بخش اسپیکینگ(speaking)

  1. متنی روی صفحه مانیتور نمایش داده می شود و باید ان را با صدای بلند بخوانید و در مورد ان صحبت کنید. حداکثر مجاز به استفاده از ۶۰ کلمه خواهید بود.
  2. بعد از گوش دادن به یک جمله باید ان جمله را تکرار کنید.
  3. یک نمودار روی مانیتور ظاهر می شود که باید ان را با جزییات توصیف کنید.
  4. بعد از گوش دادن به یک سخنرانی باید ان را دوباره بازگو کنید.
  5. سوالی از شما پرسیده می شود و پس از گوش دادن باید جواب کوتاه را به ان سوال بدهید.

بخش رایتینگPTE

  • ۲۰ دقیقه برای نوشتن مقاله ای با تعداد کلماتی بین ۲۰۰-۳۰۰ کلمه فرصت دارید.
  • در قسمتی دیگر باید خلاصه متنی را بنویسید و تنها ۱۰ دقیقه برای ان فرصت دارید. فراموش نکنید که نکات مهم را ذکر کنید و بیشتر از ۷۵ کلمه هم در نوشته خود به کار نبرید.

ریدینگ در آزمون PTE

در بخش دوم مهارت reading شما مورد ارزیابی قرار می گیرد و برای هر بخش ۱۵-۲۰ دقیقه به شما وقت داده می شود و سوالهای متفاوتی از قبیل سوالهای چند گزینه ای، پر کردن جای خالی و … که توانایی خواندن، نوشتن و گوش کردن شما را میسنجند برای این بخش طراحی شده اند.

آزمون PTE

آزمون PTE

انواع سوالات در بخش ریدینگ(reading)

۱- سوالات چند گزینه ای دو نوع را شامل میشوند:

  • بعد از خواندن متن با توجه به محتوا یک جواب را از بین چند گزینه باید انتخاب کنید.
  •  در نوع دوم بعد از خواندن متن با توجه به محتوا باید چندین پاسخ انتخاب شود.

۲ – اصلاح و مرتب سازی پاراگرافها

  • چند متن به صورت تصادفی روی صفحه نمایش شما ظاهر می شود و شما باید آنها را مرتب نمایید.

۳ – پر کردن جاهای خالی

  • متنی با جاهای خالی به شما داده می شود و شما باید جواب درست را پیدا کنید.

۴ – خواندن و نوشتن( پر کردن فرم)

  • متنی با جاهای خالی به شما داده خواهد شد و شما جواب را از لیستی که دارای چند گزینه است انتخاب خواهید کرد.

لیسنینگ در آزمون PTE

در قسمت سوم مهارت Listening شما ارزیابی می شود و ۴۵-۵۷ دقیقه طول می کشد تا به سوالات که شنیداری و یا ویدویی هستند پاسخ دهید. بخش های مربوط به سوالات لیسنینگ به طور اتوماتیک پخش می شوند و شما فقط یکبار آنها را می شنوید.

انواع سوالات در بخش لیسنینگ(Listening)

  1. به بخشی گوش خواهید داد و پس از اتمام باید پاراگرافی را که شامل بهترین خلاصه است انتخاب کنید.
  2. سوالهای چند گزینه ای وجود دارند که بعد از گوش دادن به بخش مربوط یک گزینه را به عنوان جواب درست انتخاب خواهید کرد.
  3. از لیستی از جوابها باید کلمه درست را انتخاب کرده، البته با توجه به بخشی که خواهید شنید، و جای خالی را با ان پر می کنید.
  4. متنی روی صفحه مانیتور شما نمایش داده می شود، در حالی که به صدای ضبط شده گوش می دهید کلماتی را که در متن نوشته شده اند و با آنچه شنیده اید تفاوت دارند را انتخاب می کنید.
  5.  پس از شنیدن یک جمله باید ان جمله را مثل خودش تایپ کنید. در این بخش دیکته شما سنجش می شود.

مقایسه آزمون PTE با امتحانات آیلتس و تافل

مقایسه آزمون PTE

مقایسه آزمون PTE

با عضویت در کانال تلگرام میتوانید از آموزش های کاربردی زبان انگلیسی و از اخبار روز و قوانین جدید کشور انگلستان با اطلاع باشید. شما همچنین می توانید ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

۱ دیدگاه

  • ممنون بابت مطالبی که گفتین روی سایت.من مدتهاست برای آیلتس ۸ تلاش میکنم .نهایتا به این نتیجه رسیدم با pte راحت تر میتونم امتیاز بگیرم.کلاس زیاد رفتم و تقریبا برای آزمون آماده ام فقط دنبال جایی میگردم قبل آزمون یه ماک بدم محک بزنم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *