در آزمون IELTS چهار مهارت Listening، Reading، writing و Speaking شما و همین طور توانایی شما در برقراری ارتباط برای کار، زندگی و تحصیل در یک کشور انگلیسی زبان مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد. لذا با توجه به ساختار آزمون IELTS و اهمیت و تاثیر این آزمون بر زندگی شما، چگونگی آماده شدن برای این آزمون از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است در حقیقت بایستی به گونه ای خود را آماده سازید که هر گونه احتمال و ریسک عدم دستیابی به نتیجه مطلوب را به حداقل ممکن کاهش دهید.(دوره آموزشی آیلتس)

دوره آموزشی آیلتس

با قوانین و شرایط آزمون آشنا شوید!

دانستن این نکته ضروری است که IELTS به دو گونه ی Academic و General برگزار می شود که Listening و Speaking در هر دو گونه یکسان ولی Reading و Writing متفاوت می باشند.

دوره آموزشی آیلتس

دوره آموزشی آیلتس

دوره آموزشی آیلتس

مهارت Listening

مدت زمان ۳۰ دقیقه برای مهارت Listening  در نظر گرفته می شود. در این قسمت شما چهار بخش (Section) متفاوت را خواهید شنید که بخش اول آن یک مکالمه (Conversation) دو نفره در مورد مسائل اجتماعی روزمره می باشد، بخش دوم یک تک گویی (Monologue) درباره مسائل اجتماعی روزمره است، بخش سوم یک مکالمه ی حداقل چهار نفره در مورد مسائل آموزشی و آکادمیک می باشد و بخش چهارم نیز یک تک گویی در مورد مسائل آکادمیک می باشد.

مهارت Reading

در مهارت Reading شما ۶۰ دقیقه زمان برای ۴۰ سوال دارید. این بخش معمولا شامل ۳ متن می باشد. متن ها برداشته شده کتاب ها، ژورنال ها، مجلات و روزنامه ها می باشند و برای یک مخاطبان غیرمتخصص انتخاب شده اند.

مهارت Writing

مهارت Writing شامل دو بخش (Task) می باشند و زمان در نظر گرفته شده برای آن ۶۰ دقیقه است. بخش دوم در هر گونه ی آزمون یکسان است، شما بایستی یک مقاله (Essay) با حداقل ۲۵۰ کلمه بنویسید زمان در نظر گرفته شده برای شما در این بخش ۴۰ دقیقه می باشد. در بخش اول آزمون General از شما خواسته می شود که یک نامه با حداقل ۱۵۰ کلمه در ۲۰ دقیقه بنویسید. در بخش اول آزمون Academic شما بایستی یک جدول، نمودار، چارت و یا … را در ۲۰ دقیقه با حداقل ۱۵۰ کلمه توضیح و تفسیر نمایید.

 مهارت Speaking

زمان در نظر گرفته شده برای مهارت Speaking، ۱۱ تا ۱۴ دقیقه می باشد. دارای سه قسمت (Part) می باشد و تمامی مطالب ضبط می شوند. در قسمت اول که ۴ تا ۵ دقیقه به طول می انجامد از شما درباره مطالب کلی همچون زندگی و پیشینه خودتان، تحصیلات شما، خانواده و کار شما و … سوال می کنند. در قسمت دوم به شما یک کارت داده می شود که موضوع بر روی آن یادداشت شده است.

شما یک دقیقه مهلت دارید در مورد موضوع فکر کنید سپس از شما یک یا دو سوال در رابطه با موضوع پرسیده می شود. در قسمت سوم سوالات بیشتری در مورد موضوع قسمت دوم از شما پرسیده می شود و به شما این امکان را می دهد تا بیشتر در مورد ایده ها و تفکرات خود بحث نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *