اقامت انگلستان از طریق تحصیل

یکی از عواملی که همواره ذهن متقاضیان مهاجرت به انگلستان، (به خصوص اقامت انگلستان از طریق تحصیل) را مشغول کرده است اقامت پس از تحصیل در انگلستان می‌باشد. راه‌های اقامت پس از تحصیل در انگلستان چیست؟ چه کسانی می‌توانند اقامت پس از تحصیل در انگلستان داشته باشند؟ و آیا اقامت پس از تحصیل در انگلستان امکان پذیر خواهد بود؟ جواب همه این سؤالات را در ادامه مطلب می‌توانید مشاهده کنید.

آشنایی با سیستم آموزش و پرورش انگلیس

تحصیلات ابتدایی

عموماً دوره‌های کلیدی سال ۱ و ۲ در مدرسهٔ ابتدایی برگزار می‌شود و در سن ۱۱ سالگی، دانش آموز برای تکمیل دوره‌های ۳ و ۴ به دورهٔ متوسطه می‌رود.

تحصیلات متوسطه

از سن ۱۱ تا ۱۶ سالگی، دانش آموز برای دوره‌های کلیدیِ ۳ و ۴ و شروع حرکت خود به سمت کسب GCSE’s (گواهی عمومی آموزش متوسطه) وارد مدارس متوسطه می‌شود. در سن ۱۴ سالگی، دانش آموز وارد اولین سال از دورهٔ ۲ سالهٔ GCSE (یا SCE برای افرادی که در اسکاتلند هستند) می‌شود. GCSE’s مجموعه‌ای از امتحانات است که دانش و توانایی شما را محک می زند.

اقامت انگلستان از طریق تحصیل

اقامت انگلستان از طریق تحصیل

سیستم امتیاز بندی برای اقامت در انگلیس

درحال حاضر با توجه به رتبه بالای جهانی مؤسسات آموزشی در سرتاسر UK، بسیاری از مردم دنیا در آرزوی تحصیل در دانشگاه‌ها، کالج‌ها و مدارس انگلستان می‌باشند. (البته مراحلی هم دارد!) ویزای تحصیلی در انگلستان دارای یک سیستم امتیاز بندی می‌باشد که به طریقی objective عمل می‌نماید. بدان معنا که در این سیستم برعکس ویزای توریستی انگلستان، امتیازاتی که شما بر اساس سیستم جمع می‌کنید بر نظر آفیسر ویزا اولویت دارد.

در این سیستم برای دریافت ویزای تحصیلی انگلستان می‌بایستی ۴۰ امتیاز کسب نمایید. ۳۰ امتیاز از این ۴۰ امتیاز به نامه پذیرش از دانشگاه، کالج و یا مدرسه بستگی دارد. ویزای تحصیلی در کشور انگلستان به سه دسته کوتاه مدت، عمومی و مختص کودکان تقسیم بندی می‌گردد. در این مقاله به بررسی ویزای تحصیلی کوتاه مدت می‌پردازیم. یکی از مراحل لازم در راستای تحصیل در UK اقدام برای ویزا می‌باشد.

اقدام برای اقامت انگلستان از طریق تحصیل

در صورتی که ۱۶ سال یا بیشتر سن دارید می‌توانید برای ویزای دانشجویی Tier 4 عمومی تحصیل در انگلستان درخواست دهید و شما باید ضمن داشتن یک پیشنهاد از محل تحصیل بتوانید به زبان انگلیسی صحبت کنید، بخوانید و بنویسید و درک مطلب داشته باشید.

نکات مهم برای مهاجرت به انگلستان

هزینه کافی برای اقامت و هزینه دوره تحصیلی خود داشته باشید. (میزان این هزینه بسته به شرایط شما متغیر خواهد بود)

دارای شرایط انتخابی دیگر دانشگاه نیز باشید، مثل معدل و نمرات مناسب.

تحصیل در انگلستان

تحصیل در انگلستان

اقامت انگلستان از طریق تحصیل

اگر ۱۶ یا ۱۷ ساله هستید، مرکز آموزشی که قصد تحصیل در آن را دارید باید تأیید کند که برای کدام­یک از انواع ویزای “Tier 4 (عمومی)” یا ویزای “Tier 4 (کودکان)” در سیستم امتیازشماری اقدام کنید.

اگر رشتهٔ تحصیلی انتخابی شما در سیستم ارزشیابی مدرک بریتانیا (National Qualification Framework) پایین­تر از سطح ۳ (level 3) قرار دارد باید از طریق ویزای “Tier 4(کودکان)” اقدام کنید.

اما اگر رشتهٔ شما سطح ۳ (یا معادل آن) یا بالاتر باشد و طول دورهٔ تحصیل آن هم بیشتر از ۲ سال است، بهتر است از طریق ویزای “Tier 4 (عمومی)” اقدام کنید.

زمان درخواست تحصیل برای اقامت انگلستان

نزدیک‌ترین زمان برای درخواست ۳ ماه قبل از شروع دوره تحصیلی شما است. بعد از اخذ ویزا ۳ هفته فرصت دارید تا تصمیم خود را برای خروج از کشور بگیرید. می‌توانید زمان‌های پردازش ویزا را در مورد کشور مورد نظر خود بررسی کنید.

هزینه تحصیل در مدت زمان اقامت انگلیس

هزینه‌ها را می‌توانید بر اساس جدول زیر طبقه بندی کنید:

اقامت انگلستان از طریق تحصیل

اقامت انگلستان از طریق تحصیل

شهریه تحصیل و اقامت انگلیس

هزینه‌های ویزای اقامت در انگلیس برای شخصی که خارج از انگلستان اقدام می‌کنند ۳۳۵ پوند است. می‌بایست به ازای هر یک از بستگان مبلغ ۳۳۵ پوند پرداخت کنید. همچنین شما باید هزینه خدمات سلامتی را بعنوان بخشی از درخواست خود پرداخت کنید. قبل از درخواست، بررسی کنید که چه میزان هزینه باید پرداخت کرد.

تا چه مدت می‌توانید اقامت انگلیس داشته باشید؟

شما می‌توانید قبل از اینکه دوره تحصیلی‌تان شروع شود به انگلیس سفر کنید در صورتی که دوره تحصیلی شما ۶ ماه یا کمتر طول بکشید باید تا ۱ هفته قبل از آن در آنجا حضور داشته باشید.

در صورتی که دوره تحصیلی شما بیش از ۶ ماه طول بکشید باید تا ۱ ماه قبل از آن در آنجا حضور داشته باشد. مدت زمان اقامت انگلیس شما به نوع دوره‌ای که در آن تحصیل می‌کنید و تحصیلات تکمیلی قبلی شما بستگی دارد. و اینکه چه کارهایی می‌توانید انجام دهید و چه کارهایی را نمی‌توانید انجام دهید.

محل تحصیلی که انتخاب می‌گردد باید در لیست register of sponsors در UKBA موجود باشد تا آن ۳۰ امتیاز به شما داده شود. مزیت این امر در آرامش خیال متقاضیان از محل تحصیل خود خواهد بود.

شما نمی‌توانید که:

در زمان اقامت در انگلستان، بودجه دولتی دریافت کنید.

به شغل خاصی مشغول شوید؛ به عنوان مثال ورزشکار حرفه‌ای یا مربی ورزشی!

در یک دانشگاه یا مدرسه محلی که بودجهٔ آن از محل دولت تأمین می‌شود تحصیل کنید (معروف به دانشگاهی که بودجه آن از دولت تأمین می‌شود!).

نمی‌توانید اعضای خانواده خود را همراه خود ببرید! (بستگان)

و غیره…

خب، حالا اگر جزو واجدین شرایط هستید، می‌توانید ثبت نام کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *