مقایسه هزینه زندگی انگلستان با کانادا

هزینه زندگی در کانادا بالاست اما در مقایسه با انگلستان کمی پایین تر می باشد. البته شهر های اصلی کشور کانادا مانند تورنتو و ونکوور بسیار گران می باشند.(مقایسه هزینه زندگی انگلستان با کانادا)

نزدیکترین شهر ها به لندن:

فاصله زمانی کمبریج تا لندن حدود یک ساعت می باشد و قدیمی ترین دانشگاه دنیا “کمبریج” دراین شهر واقع می باشد. اکسفورد شهر دیگریست که مدت زمان سفر به لندن از ان حدود ۱ساعت و ۱۵ دقیقه می باشد. برایتون با فاصله زمانی یک ساعته تا لندن و سیستم حمل و نقلی که هر ۱۵ دقیقه وارد ایستگاه می شود از جمله شهرهای نزدیک دیگر به لندن است. منچستر در ۲۶۰ کیلومتری شمال غربی لندن واقع است و تقریبا ۲ ساعت و ۱۰ دقیقه با ترن طول می کشد تا به لندن برسید. لیورپول زمان ۲ ساعت و ۲۴ دقیقه ای و و بیرمنگام ۱:۳۰ تا ۲ ساعت را به خود اختصاص می دهد.

مقایسه هزینه زندگی در انگلستان با کانادا

مقایسه هزینه زندگی در انگلستان با کانادا

آب و هوا در انگلستان:

انگلستان دارای آب و هوایی نسبتا معتدل می باشد که در زمستان از صفر درجه پایین تر و در تابستان از ۳۲ درجه بالاتر نمی رود. سردترین ماه سال ژانویه و فوریه و گرمترین ماه سال ماه ژوییه است.

فاصله تهران- لندن و مدت زمان پرواز:

تهران و لندن در فاصله ۴۴۳۶ کیلومتری از یکدیگر قرار دارند که مدت تخمینی پرواز میان آنها ۶ ساعت و ۲۰ دقیقه است.این مدت زمان ممکن است بسته به آب و هوا یا مسیر های هوایی متغیر باشد.

اجاره ملک در کشور انگلستان:

میانگین اجاره ملک در انگلستان بستگی به جایی دارد که شما برای زندگی انتخاب می کنید. اجاره یک آپارتمان یک خوابه از ۶۵۰ پوند در ماه در شهر لندن و در خارج از لندن ۵۵۰ پوند است. در صورتی که هزینه های انرژی به اجاره خانه اضافه شود این مبالغ بیشتر خواهد شد. سوخت و آب بها اگر شامل اجاره نشوند در هفته حدود ۴۵ پوند می باشند.

مقایسه هزینه زندگی انگلستان با کانادا

مالیات:(Council tax)

در صورتی که در لندن زندگی می کنید باید این مالیات را پرداخت کنید و این مالیات بر اساس جایی است که در ان زندگی می کنید و همینطور تعداد نفراتی که با شما زندگی می کنند. این مالیات صرف  جمع آوری زباله، نیروهای پلیس و هزینه نگهداری خیابان ها می شود و معمولا در حدود ۲۵ پوند در هفته می باشد.

TV license

برای تماشای تلویزیون چه برنامه ها را روی کامپیوتر و چه تب لت تماشا کنید برای ان هزینه باید پرداخت شود و این هزینه سالیانه ۱۵۰ پوند برای تلویزیون رنگی میباشد.

هزینه زندگی در انگلستان

متوسط هزینه زندگی سالانه در انگلستان، خارج از لندن، برای دانشجویان ۱۲۰۵۶ پوند می باشد. بیشتر دانشجویان حدود ۱۵۰ پوند در ماه برای خواربار و غذا صرف می کنند که با مخارج یک سال تحصیلی ۱۳۵۰ پوند می شود. در صورتی که در شهر لندن مایل به تحصیل هستید ۱۵۱۸۰ پوند در سال را برای خدمات و کالاها در نظر بگیرید. بزرگترین تفاوت در هزینه زندگی در لندن نسبت به بقیه شهرهای کشور انگلستان اجاره ملک می باشد.

مقایسه هزینه زندگی انگلستان با کانادا

مخارج تخمین زده شده برای خوابگاه در هر سال تحصیلی (۹ماه)۸۰۳۴ پوند است اما ممکن است شما از خوابگاه استفاده کنید یا هم خانه ای داشته باشید که در این صورت مخارج مقرون به صرفه تر خواهد بود.

شهریه تحصیل در انگلستان در مقطع کارشناسی از حدود ۱۰۰۰۰ پوند شروع می شود تا ۳۵۰۰۰ پوند یا حتی بیشتر البته برای مدارک پزشکی . شهریه دانشگاه در تمام سطوح برای مدارک علوم انسانی و اجتماعی کمترین است در حالی که بالینی به طور قابل ملاحظه ای گرانتر هستند.

مقایسه هزینه زندگی انگلستان با کانادا

مقایسه هزینه زندگی انگلستان با کانادا

البته این هزینه ها ممکن است که کمی دلهره آور باشند ولی در نظر داشته باشید که بیشتر دانشگاه های انگلستان در مقایسه با آمریکا برنامه های کوتاه تری را پیشنهاد می دهند. به عنوان مثال برای اخذ مدرک کارشناسی سه سال به جای ۴ سال و برای مدرک کارشناسی ارشد یک سال به جای دو سال زمان نیاز است. بنابراین یک سال شهریه و هزینه زندگی کسر می شود.

شهریه مقطع کارشناسی ارشد در انگلستان

برگزار می شود Class room- based program & Laboratory- based program دوره های کارشناسی ارشد به دو صورت از حدود ۱۰۰۰۰ Laboratory- based از حدود ۱۰۰۰۰ پوند تا ۳۲۰۰۰ پوند می باشد و برای   Class room- based شهریه پوند تا ۲۵۰۰۰ پوند متفاوت است. این شهریه برای مدارک بالینی از ۱۱۲۵۰ پوند و  تا ۴۲۰۰۰ پوند برای رشته های پزشکی می باشد.

با عضویت در کانال تلگرام میتوانید از آموزش های کاربردی زبان انگلیسی و از اخبار روز انگلستان و قوانین جدید با اطلاع باشید. شما همچنین می توانید ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *