مقایسه هزینه زندگی در کانادا با انگلستان

هزینه زندگی در کانادا بالاست اما در مقایسه با انگلستان کمی پایین تر می باشد. البته شهر های اصلی کشور کانادا مانند تورنتو و ونکوور بسیار گران می باشند.(مقایسه هزینه زندگی در کانادا با انگلیس)

۳۵ تا ۵۰ درصد در آمد مردم کانادا صرف مسکن و خدمات رفاهی می شود. خدمات رفاهی در کشور کانادا شامل: سیستم گرمایشی، برق، تلفن و آب می شوند. طبق قانون کشور کانادا اگر یک شهروند کانادا بخواهد ماشین داشته باشد حتما باید ماشین خود را بیمه کرده و در دولت استانی کانادا آن را ثبت کند که این امر بسیار گران و هزینه بر است.

۱۵ درصد در آمد مردم کانادا صرف غذا می شود. در صورتی که در رستوران های کشور کانادا غذا میل کنید به طور قابل ملاحظه ای این هزینه افزایش پیدا خواهد کرد. تنها ۶ درصد درآمد مردم کانادا صرف لباس می شود.

مقایسه هزینه زندگی در کانادا با انگلیس

مقایسه هزینه زندگی در کانادا با انگلیس

مقایسه هزینه زندگی در کانادا با انگلیس

کشور کانادا زمستانهای بسیار سردی دارد و انرژی زیادی لازم است تا گرمای خانه تامین شود که افزایش مصرف سوخت هزینه زندگی را در کشور کانادا افزایش می دهد.

اجاره خانه در شهرها و مناطق مختلف کانادا متفاوت است. بیشترین اجاره در شهرهای بزرگ کشور کانادا مانند تورنتو و ونکوور می باشد البته اجاره آپارتمان در خارج از شهر پایین تر است.

برای مثال اجاره یک آپارتمان کوچک در یکی از شهرهای بزرگ کانادا از ۱۰۰۰ دلار کانادا تا ۱۸۰۰ دلار می باشد در حالی که همین آپارتمان در خارج از شهر از ۷۵۰ دلار کانادا تا ۱۰۰۰ دلار کانادا است. یک آپارتمان سه خوابه در شهر های بزرگ کانادا بین ۱۷۰۰ دلار کانادا تا ۲۵۰۰ دلار می باشد.

هزینه حمل و نقل عمومی در کانادا گران می باشد. به عنوان مثال بلیط محلی یک طرفه در شهرهای کانادا ۳ دلار و رفت و آمد ماهانه حدود ۱۳۰ دلار کانادا است. جابه جایی با تاکسی در شهرهای کشور کانادا ۱.۷۵ دلار برای هر کیلومتر می باشد.

هزینه تحصیل در کانادا برای شهروندان کانادایی و ساکنین دایم ان در مدارس دولتی رایگان می باشد. از مهد کودک تا دبیرستان فرزندان شهروندانی که کارت کارت اقامت دایم و مجوز کار کانادا را ندارند به عنوان دانش آموز بین المللی به حساب می آیند و باید برای تحصیل در مدرسه در کشور کانادا شهریه بپردازند که تقریبا برابر است با شهریه مدارس خصوصی در کشور کانادا.

مقایسه هزینه زندگی در کانادا با انگلیس

دانشجویان میانگین مبلغی معادل ۱۳۶۰۰ دلار کانادا برای شهریه سالانه خود می پردازند. دوره های کارشناسی ارشد در کانادا هزینه بالاتری دارند و ان معادل میانگین ۴۲۰۰۰ دلار کانادا می باشد.

شهروندان کانادایی و آنهایی که اقامت دایم کانادا را دارند واجد شرایط استفاده از بیمه سلامت کشور کانادا هستند. آنهایی که تحت  پوشش بیمه سلامت کشور کانادا نیستند به طور خصوصی باید از خدمات پزشکی در کشور کانادا استفاده نمایند.

جدول زیر بخشی از هزینه های زندگی در کانادا را نشان می دهد:

Accommodation (monthly rent in good area)
۳/۰۰۰CAD Furnished two-bedroom house
۲/۵۰۰CAD Unfurnished two-bedroom house
۱/۷۰۰CAD Furnished two-bedroom apartment
۱/۵۰۰CAD Unfurnished two-bedroom apartment
Shopping
۲/۰۴CAD Milk (1 litre)
۲/۶۰CAD Loaf of white bread
۱۱/۵۵CAD Chicken breasts (1kg)
۳/۱۶CAD Rice (1kg)
۲/۹۶CAD Dozen eggs
۱۲CAD Pack of cigarettes (Marlboro)
Eating out
۹CAD Big Mac meal
۱/۹۰CAD Coca Cola (330ml)
۳/۸۶CAD Cappuccino
۶CAD Bottle of beer (local)
۷۰CAD Three-course meal for two at mid-range restaurant
Utilities (monthly)
۰/۳۰CAD Mobile call rate (per minute – mobile to mobile)
۵۸/۲۷CAD Internet (uncapped ADSL or cable)
۱۲۲/۵۳CAD Basic utilities (per month for small apartment)
۲۰CAD Hourly rate for domestic worker
Transportation
۱/۷۵CAD Taxi rate/km
۳/۲۵CAD City centre bus/train fare
۱/۲۵CAD Petrol (per litre)

لازم به ذکر است که مدت زمان تحصیل در انگلستان در مقایسه با کشورهای دیگر کوتاهتر است که این در کاهش هزینه ها بسیار موثر می باشد. دوره کارشناسی ۳ ساله، و کارشناسی ارشد ۱ ساله می باشد.

شهر های مهم انگلستان:

لندن، بیرمنگام، منچستر، لیورپول، لیدز، ناتینگهام، کمبریج، برایتون، ساوت همپتون، شفیلد، یورک، نیوکاسل و … از جمله شهرهای مهم کشور انگلستان می باشند.

با عضویت در کانال تلگرام میتوانید از آموزش های کاربردی زبان انگلیسی و از اخبار روز انگلستان و قوانین جدید با اطلاع باشید. شما همچنین می توانید ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *