تقویت مهارت ریدینگ Writing IELTS

یکی از فاکتورهای مهم در یادگیری زبان انگلیسی مبحث درک مطلب یا ریدینگ می باشد. چرا که از طریق خواندن، علاوه بر مطالب جدید، گرامرهایی که قبلا آموزش دیده اید و لغت هایی را که خوانده اید در متن های ریدینگ مشاهده خواهید کرد. حال ممکن است برای هرکسی این سوال پیش بیاید که  تقویت مهارت ریدینگ به چه طریقی ممکن است ؟ چگونه می توان مهارت ریدینگ خود را تقویت کرد تا در کوتاهترین زمان بهترین درک مطلب را از متن های ریدینگ داشت.

در آزمون IELTS چهار مهارت Listening، Reading، writing و Speaking شما و همین طور توانایی شما در برقراری ارتباط برای کار، زندگی و تحصیل در یک کشور انگلیسی زبان مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد.(تقویت مهارت نوشتن Writing IELTS)

لذا با توجه به ساختار آزمون IELTS و اهمیت و تاثیر این آزمون بر زندگی شما، چگونگی آماده شدن برای این آزمون از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است در حقیقت بایستی به گونه ای خود را آماده سازید که هر گونه احتمال و ریسک عدم دستیابی به نتیجه مطلوب را به حداقل ممکن کاهش دهید.

تقویت مهارت ریدینگ

تقویت مهارت ریدینگ

تقویت نوشتن (Writing IELTS)

مهارت Writing شامل دو بخش (Task) می باشند و زمان در نظر گرفته شده برای آن ۶۰ دقیقه است. بخش دوم در هر گونه ی آزمون یکسان است، شما بایستی یک مقاله (Essay) با حداقل ۲۵۰ کلمه بنویسید زمان در نظر گرفته شده برای شما در این بخش ۴۰ دقیقه می باشد.

در بخش اول آزمون General از شما خواسته می شود که یک نامه با حداقل ۱۵۰ کلمه در ۲۰ دقیقه بنویسید. در بخش اول آزمون Academic شما بایستی یک جدول، نمودار، چارت و یا … را در ۲۰ دقیقه با حداقل ۱۵۰ کلمه توضیح و تفسیر نمایید.

تقویت نوشتن Writing IELTS

در کلاسهای موسسه nclc توانایی برقراری ارتباط مؤثردرقالب Writing که در دنیای امروز بسیار ضروریست آموزش داده می شود وبخشهای مهمی از قبیل محتوا، لغت، گرامر و…به صورت کاربردی با شماکار خواهد شد.

مبحث reading و درک مطلب در زبان انگلیسی دقیقا به اندازه ی مباحث و مهارت های دیگر چون listening ، writing  و speaking اهمیت دارد و با تقویت آن شما می توانید دیگر مهارت های خود را نیز تقویت کرده و در نهایت به دستاورد های مهمی در زمینه یادگیری زبان انگلیسی دست یابید.

مهم ترین مطلبی که می بایست به آن توجه نمایید تمرکز بر روی متن می باشد. هر متنی عنوان و موضوعی دارد و نویسنده ی متن در قالب پاراگراف ها و جمله ها سعی بر رساندن آن مفهوم به خواننده دارد. در متن های ریدینگ آیلتس تعدادی از جملات اصلی و تعدادی دیگر برای بیان بهتر و پشتیبانی متن اصلی آورده شده اند.

همانگونه که از پیش تا حدودی با درک مطلب آشنا هستید می دانید که این روش بیشتر جهت درک مفاهیم به کار برده می شود و زیاد جهت بررسی لغات نمی باشد و معمولا خواننده متن می بایست در زمان مشخص پاسخ سوال را از متن اصلی بیابد. بنابراین در این مبحث شما می بایست از روش تندخوانی یا تکنیک scan and skim  استفاده نمایید. بنابراین با استفاده از این روش شما با بررسی سریع متن و بدون استفاده از زمان اضافی جهت خواندن کامل متن، مفاهیم اصلی را به سرعت و به راحتی می یابید.

روش های تقویت مهارت ریدینگ آیلتس

  1. گاهی در برخی متون ممکن است با یک سری کلمات برخورد نمایید که معانی آن ها را نمی دانید. در این گونه موارد می بایستی معانی آن لغات را در صورتی که مهم هستند حدس زد، در غیر این صورت به آنها توجه ننمایید.
  2. برای حدس زدن معنای لغات به ساختار جملات توجه کنید. زیرا هر لغتی ممکن است در هر جمله معنای خاصی داشته باشد. پس به جای معنای تک تک لغات به معنای جملات توجه نمایید.
  3. اگر به دنبال پیدا کردن معانی کلمات می باشید، به جای پیدا کردن معنای یک به یک لغات به فارسی سعی نمایید معنای کلمات را به انگلیسی یاد بگیرید و به جای استفاده از دیکشنری انگلیسی فارسی از دیکشنری های انگلیسی به انگلیسی استفاده نمایید. این کار باعث می شود که ذهن شما رفته رفته از ترجمه کردن کلمات و جملات باز ایستد و به مرور معانی متون مختلف را در همان بار اول به انگلیسی متوجه شوید و در واقع انگلیسی فکر نمایید.
  4. هیچ متنی را روزنامه وار نخوانید. تلاش نمایید تا مفهوم و هدف متن را از طریق کلمات کلیدی متوجه شوید و وقت کمتری صرف خواندن متن نمایید. از این طریق زودتر به هدف خود که دریافت مفهوم متن می باشد دست می یابید.
  5. به جای صرف وقت خود بر روی یک متن تلاش نمایید تا تا از همان وقت برای خواندن متن های بیشتر استفاده نمایید. این کار باعث می شود تا مهارت شما در این زمینه تقویت گردد.
تقویت مهارت ریدینگ

تقویت مهارت ریدینگ

افزایش سرعت در خواندن متن های ریدینگ آیلتس

برای افزایش سرعت هنگام خواندن متون مربوط به درک مطلب یا همان روش تندخوانی متن بایستی در کمترین زمان ممکن به مفهوم متن دست پیدا نمایید. در این روش ذهن انسان به جای تمرکز بر روی یکایک کلمات در حداکثر چند ثانیه از کلمات مختلف گذشته و قادر است یک جمله یا پاراگراف را به سرعت بخواند.

اما این روش ویژگی هایی هم دارد که به بیان آن ها می پردازیم:

  1. به دستور زبان و گرامر توجه زیادی نمی شود. نکات گرامری دیده نمی شوند و ذهن خواننده به جای تمرکز روی کلمات گرامری همچون حروف تعریف و اضافه، بیشتر به روی کلمات کلیدی ، اسامی (اشخاص و مکان ها و…) ، افعال و قیدهای زمان و مکان و … توقف می نماید.
  2. مغز به املای دقیق کلمات توجه نمی کند و فقط شکل کلی کلمه را در نظر می گیرد. به طور علمی ثابت شده است که مغز کلمات را فقط از روی ظاهر آن تشخیص می دهد و آن را به صورت حرف به حرف نمی بیند.
  3. به ساختار کلمات توجه نمی گردد. مثلا تفاوتی میان قسمت دوم و سوم فعل دیده نمی شود. برخی کلمات ممکن است بعضی جاها فعل باشند، اسم باشند یا صفت که تفاوت میان آن ها تشخیص داده نمی شود.

شاید روش تندخوانی یک سری نکات منفی نیز داشته باشد اما شما برای اخذ نمرات بالا در بخش درک مطلب و Reading در آزمون های مختلف مخصوصا IELTS بایستی از آن استفاده نمایید.

با عضویت در کانال تلگرام میتوانید از آموزش های کاربردی زبان انگلیسی و از اخبار روز انگلستان و قوانین جدید با اطلاع باشید. شما همچنین می توانید ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *