تحصیل در انگلیس با بورسیه

تحصیل در انگلیس با بورسیه یکی از اقداماتی است که احتمالاً دانشجویان زیادی به دنبال شرایط اخذ آن می باشند از این رو ما در این مقاله می خواهیم به بررسی  بورسیه بپردازیم و اینکه مراحل اخذ بورسیه انگلستان چیست؟ و شرایط اخذ این بورسیه کدام است؟

تحصیل در انگلیس با بورسیه

به طور کلی بورسیه تحصیلی، کمک مالی بلا عوضی است که از سمت دانشگاه ها در اختیار دانشجویان و محصلان قرار می گیرد تا دانشجو بتواند بدون نگرانی در مورد شرایط مالی خود در یک دانشگاه خوب به تحصیل خود ادامه دهد. البته توجه داشته باشید که برای اخذ بورسیه تحصیلی انگلستان نیاز به مدارک و شرایط خاصی می باشد که افراد قبل از اقدام به تحصیل در انگلیس با بورسیه، باید این مدارک را جمع آوری کرده و شرایط لازم را داشته باشد، در غیر این صورت اخذ بورسیه تحصیلی کار مشکلی می باشد.

هر ساله تعداد زیادی دانشجوی ایرانی نسبت به تحصیل در انگلستان با داشتن بورسیه اقدام می کنند اما از آنجایی تعداد بورسیه های واگذار شده کمتر از اقدام کنندگان می باشد باید تمام سعی خود را برای جمع آوری مدارک لازم به کار ببندید. کمک گرفتن از مشاورین آگاه در این زمینه نیز می تواند به دانشجو کمک شایانی بکند.

تحصیل در انگلیس با بورسیه

تحصیل در انگلیس با بورسیه

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی انگلستان

تحصیل در انگلستان دارای شرایط خاصی می‌باشد که اگر شما هم جزو افرادی هستید که آرزوی تحصیل در این کشور را دارید بهتر است با این شرایط آشنا شوید. توجه داشته باشید که برای اخذ بورسیه انگلستان در ابتدا نیاز به تسلط بر زبان انگلیسی دارید و داشتن مدرک معتبر زبان از جمله مدرک آیلتس در این زمینه بسیار حائز اهمیت می باشد.

 از مهمترین شرایط تحصیل در انگلستان با داشتن بورسیه داشتن حداقل یک مقاله چاپ شده در مجله علمی، نفر اول تا سوم دانش آموختگان دوره کارشناسی ارشد، داشتن کتب تالیفی ترجمه شده، ارائه درخواست به مرکز بورس در انگلیس، به همراه داشتن ریز نمرات سال های قبل که مدارج بالا کسب نموده اید، کسب رتبه در المپیاد علمی توسط دانشجویان ایرانی، تکمیل رزومه، و غیره می باشد.

بورس تحصیلی انگلستان

بورس تحصیلی انگلستان

مراحل اخذ بورسیه تحصیلی انگلستان

اگر قصد تحصیل در انگلیس با بورسیه را دارید، ابتدا باید دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کرده و ارتباط تلفنی با این دانشگاه داشته باشید. پس از آن دانشجو باید در آزمون زبان شرکت کرده و نمره قبولی دانشگاه را کسب کرده و پس از جمع آوری همه مدارک و پر کردن رزومه و فرم درخواست، مدارک مورد نیاز را ترجمه کرده و به دانشگاه مورد نظر ارسال کند. البته توجه داشته باشید که با توجه به قوانین هر دانشگاه و کشوری امکان تغییرات کوچک در روند اخذ بورسیه تحصیلی وجود دارد اما مهمترین موارد برای تحصیل در انگلستان موارد ذکر شده می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *