تحصیل فوق لیسانس در انگلستان

انگلستان به دلیل موقعیت بسیار بالایی که در حوزه ی علم و فناوری دارد، همه ساله دانشجویان لیسانس را برای ادامه ی تحصیل به سمت خود جذب می کند. برای تحصیل فوق لیسانس در انگلستان مدارک تحصیلی خود را جهت گرفتن پذیرش از دانشگاه های انگلیس ارائه کرده و منتظر دریافت پذیرش باشید.

تحصیل فوق لیسانس در انگلستان

برای تحصیل در هر کشوری به غیر از کشور خود، جهت دریافت ویزا و پذیرش باید اقدام نمود. برای تحصیل فوق لیسانس در انگلستان ابتدا بهتر است اطلاعاتی راجع به انگلستان، نحوه ی زندگی در این کشور، دانشگاه های معتبر انگلستان و… به دست آورید سپس اقدام به پذیرش کنید. بهتر است پس از شناخت کافی یک سال قبل از شروع سال تحصیلی که می خواهید وارد دانشگاه شوید، نسبت به پذیرش اقدام کنید. مدارکی که برای ویزا و پذیرش دانشگاه مورد نیاز است در ادامه آورده شده است.

 تحصیل فوق لیسانس در انگلستان

تحصیل فوق لیسانس در انگلستان

مدارک لازم برای پذیرش تحصیل فوق لیسانس در انگلستان

مدارکی که برای تحصیل فوق لیسانس در انگلستان لازم است به سوابق تحصیلی شما مربوط می شود. ریزنمرات از مقطع دیپلم تا لیسانس باید به زبان انگلیسی ترجمه و برای دانشگاه مورد نظرتان ارسال شود. برای گرفتن پذیرش از دانشگاه ها نیاز به ارایه مدرک  آیلتس دارید. معرفی نامه از دیگر مدارکی است که شما باید به دانشگاه مربوطه ارائه نمایید.

معرفی نامه باید توسط استاد دانشگاه که شما را می شناسد،  تکمیل و امضا شود. بهترین فرد برای تکمیل آن می تواند استاد پروژه ی مقطع لیسانس شما باشد. برخی از دانشگاه ها درخواست ارائه ی تجربه ی کاری را نیز دارند. نوشتن انگیزه نامه  نیز در شناخت دانشجو توسط دانشگاه نقش به سزایی دارد. با ارائه ی آن دانشگاه تصمیم می گیرد با توجه به شخصیت و هدف دانشجو او را پذیرش کند.

 تحصیل در انگلستان

تحصیل در انگلستان

ویزای تحصیل در انگلستان

برای تحصیل فوق لیسانس در انگلستان بعد از اطمینان از پذیرش در دانشگاه باید نسبت به اخذ ویزای تحصیلی اقدام نمود. برای این منظور از سفارت انگلستان درخواست وقت مصاحبه نمایید. در روز مصاحبه تمام مدارک مربوط به دریافت ویزا و مدارک مربوط به پذیرش شما در دانشگاه انگلستان را همراه خود ببرید. بعد از انجام مصاحبه صبر کنید تا به شما از طرف سفارت خانه در رابطه با پذیرش شما در مصاحبه اطلاع دهند. در صورت پذیرش ظرف مدت دو هفته ویزای شما صادر می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *