تاثیر سن در یادگیری زبان انگلیسی

تاثیر سن در یادگیری زبان انگلیسی ، در مقایسه با کودکان، نوجوانان و بزرگسالان در بسیاری از جهات نسبت به یادگیری زبان انگلیسی بهتر هستند به غیر از مورد تلفظ و این احتمالا به این دلیل است که آنها قبلا در زبان مادری خود آموزش دیده اند و بخشی از ان دانش را در یادگیری زبان انگلیسی جدید به کار می گیرند. اما این تنها عامل در یادگیری زبان نیست. موقعیت بسیار اهمیت دارد. به عنوان مثال نوزادی که تازه متولد شده و پدری آمریکایی و مادری آلمانی دارد و در ایالات متحده آمریکا زندگی میکنند این امکان را دارد که از لحظه تولد هر دو زبان را بیاموزد.این احتمالا مطلوب ترین موقعیتی است برای کسی که میخواهد.

تاثیر سن در یادگیری زبان انگلیسی

تاثیر سن در یادگیری زبان انگلیسی

کودکان به طور خود آگاه به زبان و زبان آموزی علاقه ندارند و معمولاً علاقه آنها متوجه چیزهایی است که یادگیری و فهم شان آسان باشد. آنها میل طبیعی به شرکت در زندگی روزمره اجتماعی دارند و این باعث می شود که فرایند زبان آموزی در آنها صورت بگیرد.

 اگر کودکان تلفظ کلمه زبان انگلیسی را بدانند آن را به کلمات گفتاری روزمره خود می افزایند و بکار می برند و این عمل به لحاظ ارتباط اجتماعی به آنها اعتماد به نفس می بخشد. برا ساس تئوری شناختی پیاژه در مورد مراحل رشد، کودکان زبان را از طریق تجربه حسی می آموزند و استعداد در آنها به شکل عملکرد های حرکتی رشد می کند بیشتر از روندادهای عینی استفاده می کنند و آنچه که اصولاً باید در آموزش آنها در درجه اول قرار بگیرد.

تاثیر سن در یادگیری زبان انگلیسی

 نیز همین مفاهیم عینی است و استفاده از فعالیتهایی که خود کودک وارد آنها شود و از ابزار و وسایل عینی استفاده کند. در مقابل بزرگسالان افرادی هستند دارای تجربه و ذخیره ای غنی از اطلاعات که موجب می شود شیوه آموزشی آنها نیز متفاوت شود.

به عبارت دیگر در افراد بزرگسال ارزش ها ، ایده ها ، باورهایی شکل گرفته است که هم می تواند در امر یادگیری زبان انگلیسی به عنوان یک سه عمل کند و از بعضی جنبه های سودمند واقع شود . وبه همین جهت در آموزش به بزرگسالان از برانگیختن اطلاعات موجود آنها ربط دادن مفاهیم جدید با مفاهیم در ذهن موجود آنها استفاده می کنند بنابراین رشد در شناختی افراد قبل و بعد از دوره حساس نیز در روند یادگیری یا فراگیری زبان دوم مؤثر است.

با عضویت در کانال تلگرام میتوانید از آموزش های کاربردی زبان انگلیسی و از اخبار روز انگلستان و قوانین جدید با اطلاع باشید. شما همچنین می توانید ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *