ناکامی در یادگیری زبان انگلیسی

افراد بسیاری وجود دارند که در زمینه یادگیری زبان انگلیسی دچار مسئله می شوند. این افراد در موضوعات مختلف و به دلایل گوناگونی ممکن است ناکامی در یادگیری زبان انگلیسی را داشته باشن. مثلا عده ای ادعا می کنند که توانایی یادگیری زبان انگلیسی را ندارند.

عده ای دیگر فکر می کنند چون وقت کافی برای خواندن و کار کردن زبان انگلیسی را ندارند باید آن را رها کنند. اما آیا این که برخی افراد در آموزش زبان انگلیسی ناکام می باشند و گاها مجبور به ترک آن می شوند، به بهره هوشی آنان بستگی دارد؟

برخی از دلایل مهم ناکامی در یادگیری زبان انگلیسی

 بسیاری از افراد با اینکه چندین سال در دوران راهنمایی و دبیرستان در مدارس و چندین سال در دوران دانشگاه به یادگیری زبان انگلیسی می پردازند و این زبان جزیی از منابع درسی آن ها را همچون ریاضی تشکیل می دهد ، با این وجود برخی در تسلط پیدا کردن بر این زبان مشکل پیدا می نمایند.

ناکامی در یادگیری زبان انگلیسی

ناکامی در یادگیری زبان انگلیسی

پس می توان یکی از دلایل آن را آموزش غلط زبان انگلیسی، به زبان آموزان دانست. منظور از آموزش غلط نیز نحوه ی آموزش اشتباه و استفاده از روش ها ی نادرست می باشد. زیرا هر فردی با هر ضریب هوشی پس از یکی، دو  سال می تواند به تسلط کافی به یک مطلب دست پیدا کند. اما می توان از عمده ترین دلایل ناکامی در یادگیری زبان انگلیسی به موارد ذیل اشاره کرد.

۱ – ترس از استفاده از مطالب آموخته شده

این عدم اطمینان در ابراز مطالبی که فرد فرا گرفته، که ناشی از استفاده از روش های سنتی و نادرست است، باعث می شود که زبان آموز حتی طی مدت نسبتا کوتاه مطلبی را که به تازگی فرا گرفته فراموش نماید.

هم چنین این ترس که ما همواره می بایست زبان انگلیسی را به عنوان درسی که خوانده ایم امتحان دهیم، باعث می شود تا هیچگاه صد درصد تمرکز ما روی یادگیری زبان انگلیسی نباشد تا بتوانیم بهترین عملکرد خود را بر روی این مطلب و درس نشان دهیم.

۲ – تکیه بر ترجمه

زبان فارسی زبان مادری ما می باشد و خواه نا خواه اگر با کلمه یا متنی که به زبان دیگری می باشد مواجه شویم، ذهن ما در راستای ترجمه این متن بر می آید و تلاش دارد تمامی مطالب را به یک زبان قابل فهم تر که در کشور ما زبان فارسی می باشد ترجمه نماید.

معمولا این مشکل با تماشای فیلم های زبان اصلی یا گوش کردن به موسیقی زبان انگلیسی به مرور برطرف می شود و ذهن و گوش عادت می کند تا اصوات را به صورت کلماتی به زبان انگلیسی بشنود و تشخیص دهد.

۳ – تکیه بر گرامر

 گرامر و دستور زبان طی یک فرایند اکتسابی از طفولیت در محیط به ما آموخته می شود با اینکه در کودکان خردسال به دلیل عدم تکمیل این فرایند اشتباهاتی هرچند ابتدایی در دستور زبان رخ می دهد. اما اصرار و تکیه بر دستور زبان موجب ضعف در دو مهارت “شنیدن” و “حرف زدن” می شود که از ارکان اصلی آموزش زبان انگلیسی برای زبان آموزان است.

۴ – تاکید بی رویه بر حفظ لغات

 متاسفانه سیستم آموزشی در حال اجرا در کشور ما که هنوز هم در مدارس و دانشگاه ها پابرجاست سیستم مبتنی بر حفظ لغات می باشد، دانشجو فقط وقت خود را صرف ترجمه ی لغات موجود در متون مختلف می کند. این امر نیز همانگونه که قبلا نیز ذکر شد باعث می شود ذهن به سمت ترجمه پیش رود و تمامی مطالب را به زبان مادری ترجمه کند و باعث ضعف در مهارت های دیگر به خصوص مهارت “شنیدن” شود.

مؤسسه NCLC چه راه کاری را برای یادگیری بهتر زبان انگلیسی ارایه می دهد؟
متد آموزشی nclc

متد آموزشی nclc

تجربه و نتایج به دست آمده، ثابت کرده است که یادگیری زبان انگلیسی تنها مداومت و تکرار را می طلبد، لذا ما برای آن دسته از افراد که فرصت مطالعه در منزل را ندارند، دوره ها را به گونه ای طراحی کرده ایم تا به نیاز آنها پاسخ داده باشیم.کار تماما در کلاس انجام می شود و نیاز به مطالعه در منزل ندارید.

تکرار و تمرین سبب می شوند مطالب در کوتاه مدت فراموش نشوند و در جای خود، بدون ترجمه و فکر کردن، به کار آیند. کار بر روی فیلمها و داستانها در کلاس مهارت درک مطلب و شنیداری ما را تقویت خواهد کرد. پس فرصت را از دست ندهید و یادگیری زبان انگلیسی را با متد NCLC تجربه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *