تفاوت لهجه آمریکایی و انگلیسی

زبان انگلیسی لهجه های گوناگونی دارد به عنوان مثال لهجه انگلیسی بریتانیایی از انگلیسی آمریکایی متفاوت است. لهجه آمریکایی و انگلیسی رایج ترین آنها در یادگیری زبان انگلیسی می باشند.

لهجه آمریکایی

وقتی مردم در مورد یادگیری تلفظ آمریکایی صحبت می کنند منظورشان تلفظ آمریکایی متداول میباشد. این لهجه اغلب در تلویزیون ملی و مکالمات روزمره مردم ایالات متحده آمریکا استفاده می شود. افراد تحصیل کرده در آمریکا نیز به این لهجه صحبت میکنن حتی اگر در شهر کوچکی بزرگ شده باشند که در  آنجا به لهجه محلی  صحبت میشود اما به تدریج لهجه آنها تغییر می کند. این تغییر یا به این دلیل است که آنها در جهت این تغییر تلاش میکنند یا لهجه آنها به خودی خود تغییر می یابد.

لهجه آمریکایی و انگلیسی

لهجه آمریکایی و انگلیسی

۹۰ درصد ان چیزی که ما در تلویزیون، رادیو و فیلمها میشنویم این لهجه است. در بیشتر قسمت های آمریکا و کانادا لهجه عامیانه استفاده میشود نه فقط توست تحصیل کرده ها بلکه مردم عادی هم با این لهجه صحبت می کنند. قسمت جنوبی آمریکا، تگزاس و جورجیا و محله اسپانیایی زبانها، از استثناها هستند. به طور کلی، تفاوتها بین لهجه های محلی آمریکا در مقایسه با انگلیس بسیار کم میباشد. در تلفظ آمریکایی صدای “ر” همیشه تلفظ می شود.

لهجه بریتانیایی

وقتی مردم درباره یادگیری تلفظ بریتانیایی صحبت می کنند، آنها معمولا فکر می کنند باید مانند فارغ التحصیلان آکسفورد و کمبریج صحبت کنند. این همان لهجه ای است که شما در مدارس بریتانیایی یاد میگیرید و این همان مدلی است که در فرهنگ لغت هایی که آکسفورد و لانگ من منتشر کرده است به کار رفته.

مردمی که به لهجه محلی تکلم می کنند وقتی به بخشهای دیگر کشور انگلیس سفر میکنند سعی می کنند خود را با این لهجه وفق دهند.برای افرادی نیز که محلی نیستند تمرین بر روی این لهجه لازم و ضروری  می باشد. اگر به خاطر داشته باشید در لهجه آمریکایی صدای “ر” تلفظ می شود اما در لهجه بریتانیایی اگر بعد از صدای “ر” حرف صدا داری باشد ان را تلفظ می کنیم در صورتی که بعد از ان حرف بی صدا داشته باشیم تلفظش نمی کنیم.

از لهجه آمریکایی و انگلیسی کدام را باید انتخاب کنیم ؟

ابتدا باید تصمیم بگیریم کدام برای ما لازم است با توجه به مقصودی که داریم و این که کدام برای یادگیری راحت تر است. اگر می خواهید به کشور انگلستان سفر کنید و یا در ان جا تحصیل کنید حتما باید لهجه بریتانیایی را انتخاب کنید. در غیر این صورت لهجه آمریکایی  گزینه مناسبی خواهد بود.  موسسه nclc صورت تخصصی روی هر دو لهجه کار میشود و زبان آموز قادر خواهد بود بعد از اتمام دوره ها هر کدام را که مایل بود با توجه به هدف مورد نظر انتخاب کند.

با عضویت در کانال تلگرام میتوانید از آموزش های کاربردی زبان انگلیسی و از اخبار روز و قوانین جدید کشور انگلستان با اطلاع باشید. شما همچنین می توانید ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *