اخذ تابعیت انگلستان پس از تولد

تابعیت انگلستان پس از تولد ، فرق بین nationality & citizenship چیست؟ آیا اگر فرزند ما در انگلستان متولد شود بریتانیایی محسوب می شود؟ آیا از طریق پدر می توان تابعیت انگلستان را کسب کرد؟ از طریق پدر بزرگ چه طور، میتوان پاسپورت انگلستان را اخذ کرد؟ ایا اگر با یک شهروند انگلیسی ازدواج کنیم می توانیم در انگلستان زندگی کنیم؟ در مقاله زیر به تمامی این موارد می پردازیم:

Nationality یا ملیت یک مفهوم قومی و نژادی است و دلالت بر محل تولد شخص دارد. در حالی که  Citizenship  یا شهروندی توسط دولت کشور مربوطه اعطا می گردد.

تابعیت انگلستان پس از تولد

تابعیت انگلستان پس از تولد

تابعیت انگلستان پس از تولد

نوزادانی که در انگلستان متولد می شوند یا اصولا تولد در انگلستان منجر به این نمی شود که فرزند شما یک شهروند انگلیسی شود مگر این که یکی از والدین این نوزاد شهروند انگلیسی باشد یا در انگلستان به عنوان بریتانیایی زندگی کند و اقامت انگلستان را داشته باشد. در این صورت فرزند شما بدون این که درخواست مهاجرت بکند می تواند در انگلستان بماند.

اگر در داخل و یا خارج از انگلستان متولد شده اید و پدر شما نه مادرتان انگلیسی است می توانید شهروندی انگلستان را از طریق پدر خود کسب کنید به شرطی که پدر شما در زمان تولد شما یک شهروند انگلیسی باشد.

در صورتی که پدربزرگ شما یک شهروند انگلیسی است موجب نمی شود که شما پاسپورت انگلستان را اخذ کنید. به طور کلی یکی از والدین شما باید شهروند انگلیسی باشد نه از نظر زاد و ولد.

در صورت ازدواج با یک شهروند انگلیسی یا کسی که اقامت انگلستان را دارد می توان در انگلستان زندگی کرد به شرطی که به صورت قانونی ازدواج ثبت گردد.

با عضویت در کانال تلگرام میتوانید از آموزش های کاربردی زبان انگلیسی و از اخبار روز و قوانین جدید کشور انگلستان با اطلاع باشید. شما همچنین می توانید ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *