اقامت انگلستان از طریق پناهندگی

کشور انگلستان دارای شرایط بسیار مناسبی برای زندگی است. اگر می خواهید از طریق پناهندگی در این کشور زندگی کنید خطرات احتمالی را به جان بخرید. برای اقامت انگلستان از طریق پناهندگی شما باید به محض ورود به انگلستان درخواست پناهندگی دهید و در روز مصاحبه مدارک خود را همراه داشته باشید.

اقامت انگلستان از طریق پناهندگی 

مطمئنا خارج شدن از خاک کشور خود و اقامت آن هم از نوع پناهندگی در کشور دیگر خطراتی را دارد که شما باید آن ها را بشناسید. در نتیجه شناخت خطرات پناهندگی و قوانین پناهندگی پیش از اقدام بسیار ضروری است. برای گرفتن پناهندگی لازم است که ثابت کنید در صورت بازگشتن به کشورتان خطری جان شما را تهدید می کند و یا مورد آزار و اذیت قرار خواهید گرفت. دین، نژاد، تفکرات سیاسی، وضعیت جنسی و… از مواردی است که می تواند جان شما را به خطر بیندازد. در ادامه به نحوه ی گرفتن اقامت انگلیس از طریق پناهندگی اشاره می کنیم.

اقامت انگلستان از طریق پناهندگی

اقامت انگلستان از طریق پناهندگی

نحوه ی گرفتن اقامت انگلستان از طریق پناهندگی 

پس از این که وارد خاک انگلستان شدید باید هرچه سریع تر فرم مربوط به درخواست پناهندگی را پر کنید. در صورتی که بعد از گذشت مدتی اقدام نمایید، در گرفتن پناهندگی با مشکل مواجه خواهید شد. پس از ارسال درخواست به مدت ۶ ماه صبر کنید اگر پاسخی دریافت نکردید به مراجع قانونی اطلاع دهید و پرونده ی خود را پیگیری کنید. اما در اکثر موارد شما قبل از ۶ ماه برای مصاحبه با افسر پناهندگی احضار می شوید. در این مصاحبه از علت مهاجرت شما سوال پرسیده می شود.

اگر مدارک کتبی که نشان دهد جان شما در کشورتان به خطر می افتد موجود باشد، احتمال عدم پذیرش شما به عنوان پناهنده کم می شود. تمام موارد مربوط به زندگی شخصی، ابتلا به بیماری خاص و واگیردار، مصرف دارو، اعتیاد و… باید گزارش دهید. در صورتی که این موارد را اطلاع ندهید در صورت مشاهده شما را دستگیر و بازداشت می کنند. اگر خانواده ی خود را همراهتان برده اید آن ها را به عنوان وابسته ثبت نام کنید. در صورتی که مدارک شما کامل و در مصاحبه پذیرش شوید ۵ سال می توانید اقامت کنید و در صورتی که مشکلی پیش نیاید می توانید اقامت دائم بگیرید.

پناهندگی انگلستان

پناهندگی انگلستان

مدارک لازم اقامت انگلستان از طریق پناهندگی 

شما باید مدارکی مانند پاسپورت، بلیط و… را  ارائه دهید. گواهی ثبت نام پلیس انگلستان، اسناد شناسایی مانند ارائه کارت شناسایی ، گواهی تولد و ازدواج یا مدارک تحصیلی، مدارکی مربوط به داشتن یک آدرس در انگلستان از دیگر مدارک لازم اقامت انگلستان از طریق پناهندگی است. هم چنین برای اقامت انگلستان از طریق پناهندگی همراهان خود را نیز اعلام نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *