تحصیل رایگان در کانادا

همانطور که می دانید کانادا کشوری است که در آمریکای شمالی قرار دارد. این کشور شرایطی ایجاد کرده است که افرادی را که تمایل به تحصیل در این کشور دارند، از امکانات تحصیل رایگان در کانادا برخوردار شوند. بهتر است بدانید که کشور کانادا یک برنامه ۱۰ ساله برای آموزش این کشور دارد. این برنامه نه تنها برای خود مردم کانادا است بلکه این برنامه مختص مهاجران نیز می باشد تا این افراد را تبدیل به یک نیروی کاری کنند. افرادی که به دنبال تحصیل رایگان در کانادا هستند به خوبی آگاه هستند که کشور کانادا رتبه بالایی در تحصیل بین کشورهای دنیا دارد.

 تحصیل رایگان در کانادا

تحصیل رایگان در کانادا

کشور کانادا

کشور کانادا یکی از کشورهای بزرگ جهان است که با آب های اقیانوس منجمد شمالی، اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام هم مرز است و بزرگ ترین مرز مشترک خشکی را با کشور آمریکا دارد. این کشور از جمله کشورهایی است که بیشترین تعداد افراد محصل و تحصیل کرده در دنیا را دارد. شهر تورنتو دارای جمعیتی برابر با ۵٬۱۱۳٬۱۴۹ نفر، بزرگ ترین شهر کانادا است. در کشور کانادا آمار جرم و جنایت بسیار کم است. گفته شده است که سطح زندگی مردم در این کشور بسیار بالا می باشد. این کشور در رتبه سوم ذخایر نفتی جهان قرار دارد.

تحصیل رایگان در کانادا

دولت کانادا شرایط تحصیل رایگان در کانادا را برای همه مردم و دارندگان کارت اقامت فراهم کرده است. افرادی که در کشور کانادا اقامت دارند می توانند فرزندان خود را در تمامی مدارس دولتی این کشور ثبت نام کنند و از بهترین شرایط تحصیل در این کشور بهره مند شوند. این افراد اگر بیمه و مالیات خود را به طور کامل پرداخت کنند دیگر نیازی به پرداخت هزینه های تحصیلی ندارند و می توانند از تحصیل رایگان در کانادا در تمامی مقاطع تحصیلی برخوردار شوند.

 تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا

بورسیه های تحصیلی کانادا

دولت کانادا بورسیه های متعددی را برای مقاطع مختلف تحصیلی در نظر گرفته است که نه تنها مورد استفاده مقطع لیسانس، بلکه در مقطع فوق لیسانس نیز استفاده می شوند. متقاضیانی که می خواهند از این بورس ها بهره مند شوند باید از یکی از دانشگاه های معتبر این کشور پذیرش بگیرند. این افراد اگر می خواهند از این بورس ها استفاده کنند باید رزومه ای عالی داشته باشند تا کمک هزینه تحصیلی به آنها داده شود.

افرادی که می خواهند از تحصیل رایگان در کانادا استفاده کنند باید به دانشگاه های این کشور مراجعه کنند و درخواست کمک هزینه تحصیل در کانادا را داشته باشند. البته این افراد می توانند برای تحصیل رایگان در کانادا از بعضی از مراکز مطالعاتی و موسسات تحقیقاتی  بورسیه بگیرند. البته بهتر است بدانید که افرادی که از وزارت علوم و تحقیقات فناوری بورسیه می گیرند فقط می توانند در بعضی از دانشگاه های کانادا تحصیل کنند و از شرایط تحصیل در این مراکز استفاده کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *