تحصیل در کانادا یا استرالیا

برای بررسی و مقایسه تحصیل در کانادا یا استرالیا مهم ترین عواملی که باید مد نظر قرار بگیرند شیوه های پذیرش تحصیلی و اجازه کار پس از پایان تحصیلات است. کسانی که قصد ادامه تحصیل در این دو کشور را دارند این مطلب را دنبال کنند تا با تحصیل در کانادا یا استرالیا آشنا شوند.

پذیرش تحصیلی کانادا یا استرالیا  

ما در این قسمت به طور مجزا به بررسی تحصیل در کانادا و تحصیل در استرالیا می پردازیم تا شرایط هر کدام به طور واضح مشخص شود.

تحصیل در کانادا

برای تحصیل در مقطع کارشناسی باید پس از گذراندن ۱۲ سال تحصیلی در آزمون SAT شرکت کنید که مدت اخذ مدرک این دوره چهار سال است. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد راحت تر است کسانی که قصد دارند در دوره های مدیریتی پذیرش بگیرند باید در آزمون GMAT و کسانی که قصد دارند در دوره های مهندسی پذیرش بگیرند، باید در آزمون GRE شرکت کنند.

یکی دیگر از شرایط پذیرش تحصیلی در کانادا داشتن مدرک زبان تافل یا آیلتس است که بستگی به نوع و مقطع تحصیلی دارد. گرفتن مدرک زبان نه تنها برای پذیرش در دانشگاه های کانادا بلکه برای اخذ ویزای این کشور اهمیت زیادی دارد.

تحصیل در کانادا یا استرالیا

تحصیل در کانادا یا استرالیا

تحصیل در استرالیا

برای تحصیل در استرالیا نیز باید ۱۲ سال تحصیلی را سپری کرده باشید تا بتوانید در رشته دلخواه اپلای کنید. پس از پایان سه سال دوره کارشناسی می توانید برای پذیرش در مقطع ارشد اقدام کنید البته در مورد رشته های مهندسی نیاز به ارائه مدرک چهار ساله کارشناسی است. برای شرکت در رشته های مدیریتی باید آزمون GMAT و برای رشته های علوم پایه آزمون GRE بدهید.

برخی از دانشگاه ها برای پذیرش در رشته های دکترا نیاز به سابقه ی کار دارند در صورتی که سابقه کار نداشته باشید، می توانید در دوره های دیپلمات تحصیلات تکمیلی ثبت نام کنید. داشتن مدرک تافل یا آیلتس هم برای پذیرش و هم اخذ ویزا اهمیت دارد. در صورتی که ماموران کنسولگری از تسلط کافی شما به زبان انگلیسی مطمئن نشوند به شما ویزا نخواهند داد.

اجازه کار پس از پایان تحصیل در کانادا یا استرالیا  

یکی از موارد مهم برای بررسی تحصیل در کانادا یا استرالیا اجازه کار پس از اتمام تحصیلات است.

کانادا:

در کشور کانادا پس از پایان تحصیلات و بسته به طول دوره تحصیل به دانشجویان ویزای کار داده می شود تا بتوانند طی یک دوره مشخص که حداکثر سه سال است در این کشور کار کنند. دانشجو با داشتن این مجور می تواند در هر رشته صنعتی اقدام به کار کند.

استرالیا:

کسانی که یکی از دوره های تحصیلی کارشناسی و یا کارشناسی ارشد را در یکی از دانشگاه های استرالیا گذرانده باشند ، می توانند ویزا کار دو ساله دریافت کنند.

تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا

مزایای تحصیل در کانادا یا استرالیا

برای بررسی مزایای تحصیل در کانادا یا استرالیا باید بدانید که هر دوی این کشورها نیاز به نیروی کار دارند و فرصت بسیار خوبی برای دانشجویان فراهم می کنند. بنابراین دانشجویان پس از پایان تحصیل در کانادا یا استرالیا می توانند برای دریافت اقامت دائم و کار در این دو کشور اقدام کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *