مهاجرت به کانادا از طریق تخصص شغلی

یکی از ایده های جدیدی که برخی از کشورها، از جمله کشور کانادا برای جذب مهاجران کارآمد در پیش گرفته اند، برنامه مهاجرت به کانادا از طریق تخصص شغلی است. در این برنامه دولت کانادا به جای صرف هزینه های هنگفت و سالیان دراز در جهت تربیت نیروی های متخصص، این نیاز خود را از طریق جذب افراد متخصص دیگر کشورها تامین می کنند و از این منظر نیروی انسانی خود را بدون هزینه به دست می آورند.

اما کانادا برای اینکه بهترین نیروها را در اختیار بگیرد به متقاضیان بر حسب ویژگی های آنها امتیازاتی می دهد و نهایتا افرادی با بالاترین امتیاز قادر به اخذ ویزای اقامت دائم کانادا برای خود و خانواده خواهند بود. طبق اساسنامه این برنامه، هر یک از استان های کانادا با توجه به نیازهای خود در زمینه های مختلف، تعدادی متخصص را دعوت به همکاری می نمایند و متقاضیان پس از ارائه مدارک و رزومه کاری خود، امتیاز بندی می شوند و بهترین افراد پذیرش می شوند.

مهاجرت به کانادا از طریق تخصص شغلی

مهاجرت به کانادا از طریق تخصص شغلی

فرایند مهاجرت از طریق تخصص

فرایند جذب متخصصان به عنوان مهاجر یا express entry فرایندی است که در آن دولت فدرال، کارفرمایان و دولت های استانی هر یک بر حسب نیازهای خود اعلام نیازمندی می کنند و سپس افراد متقاضی به طور الکترونیکی با ارسال مدارک مورد نیاز تشکیل پرونده می دهند. سیستم امتیاز دهی به متقاضیان به ترتیب اهمیت شامل مهارت در زبان انگلیسی (۱۵۰ امتیاز)، سطح تحصیلات (۱۴۰ امتیاز)، سن  (۱۰۰ امتیاز) و سابقه کاری (۷۰ امتیاز) می باشد.البته این امتیازها برای افراد متاهل است و افراد مجرد اولویت بالاتری دارند و در هر کدام از این موارد ۱۰ امتیاز بیشتر از متاهلان می گیرند.

البته افراد متاهل نباید به خاطر این کم شدن امتیاز نگران باشند، چرا که دولت کانادا برای همسران آنها نیز امتیازهایی بر اساس مهارت در زبان (۲۰ امتیاز)، سطح تحصیلات ( ۱۰ امتیاز) و سابقه کار در کانادا (۱۰ امتیاز) در نظر گرفته است و اگر همسر یک متقاضی تمام این شرایط را داشته باشد، در نهایت امتیاز برابری با یک متقاضی مجرد واجد شرایط خواهد داشت. نکته بسیار مهم در این زمینه امتیاز ویژه برای افرادی است که پیشنهاد کار از کارفرمایی کانادایی دارند. این حالت به تنهایی ۶۰۰ امتیاز دارد و احتمال پذیرش چنین افرادی بسیار بالا است.

مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

شرایط لازم برای مهاجرت از طریق تخصص به کانادا 

متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق تخصص شغلی می بایست دست کم یک سال سابقه تمام وقت در شغل مورد نظر داشته باشند و نمره آزمون آیلتس آنها در تمام موارد حداقل ۶ باشد. حداقل مدرک تحصیلی برای استفاده از این طرح نیز دیپلم است. طبیعتا هر کدام از این موارد هرچه بهتر باشند، نمره بیشتری به آن تعلق می گیرد و باقی امتیازدهی موکول به نتیجه آزمون ارزیابی مهاجرت از طریق تخصص خواهد بود. لازم به ذکر است که افراد متقاضی باید حداقلی از پس انداز (برای مثال افراد مجرد دست کم ۱۲۰۰۰ دلار و یک زوج نزدیک به ۱۵۰۰۰ دلار) داشته باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *