شرایط تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا و کشورهای خارجی امروزه بسیار رواج پیدا کرده است. در این متن به بررسی شرایط تحصیل در کانادا و همچنین هزینه های ناشی از آن خواهیم پرداخت و آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

تحصیل در کانادا

عوامل زیادی باعث بالا رفتن تعداد کسانی شده است که می‌خواهند برای ادامه‌ی تحصیل به خارج از کشور بروند. کانادا یکی از کشورهاییست که مدرک معتبر دانشگاهی آن باعث جذب تعداد زیادی دانشجو شده است. مدرک دانشگاهی کانادا به حدی در جهان معتبر است که نیازی به معادل‌سازی ندارد. از جمله دلایل دیگری که علاوه بر کیفیت آموزشی، سبب افزایش متقاضی برای تحصیل در کانادا می‌شود، کم‌جمعیت بودن این کشور در عین بزرگ بودن آن است که باعث جذب مهاجر می‌شود.

از دیگر عوامل و مزایای تحصیل در کانادا می‌توان به داشتن امنیت در شهر و کشور، توانایی کار کردن در هنگام تحصیل و همچنین گرفتن اقامت کانادا بعد از تحصیل در این کشور اشاره کرد. برای تحصیل در کانادا باید برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا اقدام نمایید. برای این کار باید به سفارت این کشور مراجعه کرده و درخواست مصاحبه دهید. پس از مصاحبه و ارائه مدارک و کسب ویزا می‌توانید برای تحصیل به این کشور سفر کنید.

شرایط تحصیل در کانادا

شرایط تحصیل در کانادا

شرایط تحصیل در کانادا

اگر می خواهید برای پذیرش در کالج های کانادا اقدام نمایید، باید مسلط به زبان انگلیسی باشید. زیرا زبان تدریس در این مقطع، انگلیسی می باشد. از جمله شرایطی که برای پذیرش در کالج و دانشگاه های کانادا مورد نیاز است، داشتن معدلی معقول و قابل قبول در سال آخر دبیرستان می باشد. همچنین به علت تدریس به زبان انگلیسی نمره حداقل ۶ از آزمون آیلتس الزامیست.

برای مقطع کارشناسی نیز لازم است تا معدل دیپلمتان بالای ۱۴ باشد و نمره بالاتر از ۶ در آیلتس نیز ضروری است. البته اگر دانشجویی مدرک زبان نداشته باشد، می تواند با دوره های آموزش زبان در دانشگاه این مشکل را برطرف نماید. برای کارشناسی ارشد، شرایط پذیرش کانادا کمی دشوارتر است. داشتن مدرک کارشناسی با معدل بالای ۱۴ و داشتن یک توصیه نامه از یکی از استادهای دوران کارشناسیتان بعلاوه ی مدرک آیلتس با نمره ۶.۵ ضروریست.

تحصیل در کشور کانادا

تحصیل در کشور کانادا

هزینه تحصیل در کانادا

هزینه تحصیل در کانادا در صورت بورسیه بودن یا نبودن شما، متفاوت خواهد بود. برای مقطع کارشناسی این هزینه بنا بر رشته و دانشگاهتان از سالی ۱۴۰۰۰ تا ۱۸۰۰۰ متفاوت خواهد بود. در مقطع کارشناسی ارشد این هزینه سالانه ۶۰۰۰-۹۰۰۰ دلار است. برای دانشجویان مقطع کارشناسی در صورت داشتن معدل بالا کمک هزینه هایی در نظر گرفته می شود تا در مخارج آن ها کمک شود. البته هزینه های تحصیل در کانادا برای شهروندان این کشور بسیار کمتر از افراد خارجی می باشد. این مبالغ برای آن ها از ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ متغیر است.

تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *