تحصیلات در انگلستان قبل از ورود به آموزش عالی

 تحصیلات در انگلستان دوره ابتدایی شامل ۷ سال اول مدرسه می باشد. این دوره عموما در حدود سال هفتم تا دهم تحصیلی می باشد. ویزای گاردین برای یکی از والدین که  کودک زیر ۱۲ سال دارند صادر می شود. این ویزا هر بار به مدت یک سال تمدید می شود و والدین حق تحصیل و کار در کشور انگلستان را ندارند.

تحصیل در انگلستان

در صورتی که پذیرش فرزند خود را از یک مدرسه شبانه روزی گرفتید از شما CAS صادر می شود. صدور ان نشان می دهد که مدرسه حامی ویزای فرزند شماست.در این صورت می توانید درخواست تحت ویزای خود را parent of tier 4 visa نمایید.ویزایی که برای فرزند خود درخواست می کنید Tier4 child student visa نامیده می شود. تنها در صورتی می توانید برای خود در خواست ویزا کنید که فرزند شما زیر ۱۲ سال باشد.

تحصیلات در انگلستان

تحصیلات در انگلستان

دوره GCSE

دوره GCSE مخفف General Certificate of Secondary Education می باشد.امتحانات GCSE در سال یازدهم مدرسه و در سن ۱۶ سالگی  در کشور های انگلستان، ولز و ایرلند گرفته می شوند .GCSE مدرک تحصیلی است که در یک موضوع مشخص داده می شود و دوره ای دو ساله است و مخصوص سنین ۱۳ تا ۱۶ سال می باشدو پس از پایان دوره دانش آموزان وارد دوره Foundation یا A Level می شوند.

دوره A Level 

دوره A Level مخفف General Certificate of Education (GCE) or A Level میباشد .Alevel یک مدرک تحصیلی مبتنی بر موضوع در کشور انگلستان است که به عنوان بخشی از گواهی عمومی آموزش و پرورش و همچنین مدارک تحصیلی ارایه شده توسط سازمان های آموزشی در انگلستان و مقامات آموزشی وابسته به بریتانیا به دانش آموزانی که آموزش متوسطه یا پیش دانشگاهی را تکمیل کرده اند اعطا می گردد. دریافت این مدرک برای ورود به دانشگاه مورد نیاز است.

A Level دوره ای دو ساله است و در صورتی که دانش آموزان  از سطح مطلوبی برخوردار باشند از ۱۶ سالگی می توانند وارد این دوره بشوند. دانش آموزانی که قصد خواندن پزشکی، دندان پزشکی و دارو سازی را در دانشگاه دارند باید این دوره را بگذرانند.

تحصیلات در انگلستان قبل از ورود به آموزش عالی

  دوره Foundation 

 دوره ای یک ساله است و دانش آموزان حداقل باید ۱۷ سال را داشته باشند. در صورتی که دوره دبیرستان خود را تمام کرده اید و یا حداقل کمتر از ۱۳ سال تحصیل کرده اید قبل از ورود به دانشگاه باید دوره Foundation را بگذرانید. ایندوره برای کسانی است که مدرسه را ترک کرده و خارج از دوره های تحصیل در انگلستان را درس خوانده اند اما قصد ادامه تحصیل در کشور انگلستان را دارند. دوره Foundation گپ تحصیلی را پر می کند. این دوره در مضوعات متفاوتی مانند :

Business, Finance, Management, Computing, Law, Art & Design, Engineering, Social Science, Media,Pharmacy, Medicine Science and Humanities  میباشد.

با عضویت در کانال تلگرام میتوانید از آموزش های کاربردی زبان انگلیسی و از اخبار روز انگلستان و قوانین جدید با اطلاع باشید. شما همچنین می توانید ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *