تحصیل دندانپزشکی در انگلیس

دوره دندانپزشکی و تحصیل در انگلستان معمولا ۵ سال طول می کشد و در هر دو سطح آکادمیک و تکنیکال می توان دوره دندانپزشکی را در انگلیس گذراند. دانشجویان دندان پزشکی علت، پیشگیری و درمان بیماریهای دهان و دندان را در دانشگاه های  انگلیس فرا میگیرند.(تحصیل دندانپزشکی در انگلیس)

در صورتی که بخواهید پذیرش دوره دندانپزشکی در انگلستان اخذ کنید حتما باید نمره های بالایی را در دوران تحصیل خود در مقطع دبیرستان گرفته باشید چرا که مهارتهای عملی وذهنی نیاز است تا در دوره دندانپزشکی تمرکز کامل را جهت به اتمام رساندن تحصیل خود داشته باشید.

تحصیل دندانپزشکی در انگلیس

تحصیل دندانپزشکی در انگلیس

فارغ التحصیلان دندانپزشکی دوره تحصیلی خود را با کارشناسی جراحی دندان به پایان خواهند رساند. در اولین سال تحصیل در رشته دندان پزشکی دانشجویان به مطالعه دانش پایه پزشکی و دانش  BDS پزشکی بالینی خواهند پرداخت.دانش بالینی در زمینه های آناتومی، فیزیولوژی، زیست شناسی دهان و بیوشیمی می باشد.

البته این مطالعات در طول دوران تحصیل تا اخذ مدرک ادامه خواهد داشت و حتی کار عملی دانشجویان دندانپزشکی تا پایان سال اول تحت نظارت، ادامه خواهد یافت. برای انجام تمرینهای عملیاتی در رشته دندان پزشکی در انگلیس حالتهای شبیه سازی ارایه می شود.

آینده شغلی رشته دندانپزشکی در انگلیس به چه صورت خواهد بود؟

فارغ التحصیلان دندانپزشکی در انگلیس در ابتدا به عنوان کار آموز در NHS یا بخش خصوصی شروع به کار می کنند. با توجه به مهارت تخصصی بسیار بالا که فارغ التحصیلان دندان پزشکی بعد از اتمام تحصیل در انگلستان به دست می آورند آنها می توانند در اوایل حرفه خود در زمینه خاصی متخصص شوند. فارغ التحصیلان دندانپزشکی در انگلستان می توانند به شغل هایی از قبیل: پرستاران پزشکی، بهداشت دهان و دندان، درمانگر، تکنسینهای دندان پزشکی و … بپردازند.

درصورتی که ۱۶سال سن دارید ابتدا باید وارد دوره A level که دوره ای دو ساله است بشوید و پس از اخذ نمره های بالا در دروس شیمی و زیست و همچنین اخذ نمره ۷ در آیلتس برای ورود به دانشگاه اقدام کنید. لازم به ذکر است که در بدو ورود به دوره نیازی به آیلتس نخواهید داشت و این خود ورود به دوره را تسهیل خواهد کرد .

UKCAT  نیز آزمونی است که مدارس طب و دندانپزشکی انگلیس در روند انتخاب دانشجوی خود دارند. این آزمون به صورت انلاین برگزار می شود و توانایی های شناختی،نگرشها، تفکر انتقادی و استدلال منطقی دانشجو را مورد سنجش قرار می دهد.

با عضویت در کانال تلگرام میتوانید از آموزش های کاربردی زبان انگلیسی و از اخبار روز انگلستان و قوانین جدید با اطلاع باشید. شما همچنین می توانید ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *