شرایط تحصیل در کانادا در مقطع لیسانس

کشور کانادا واقع در شمال قاره آمریکا و بعد از روسیه بزرگ‌ترین کشور جهان است. این کشور عضو گروه کشورهای پیشرو صنعتی جهان می‌باشد و ازنظر تولید، ذخایر و معادن در جایگاه بالایی قرار دارد. کانادا بیشترین پذیرش مهاجر را دارد؛ ازنظر کیفیت زندگی جزء ۱۰ کشور برتر دنیا و دارای بالاترین کیفیت آموزشی است. تحصیل در کانادا (شرایط تحصیل در کانادا در مقطع لیسانس) باوجود شرایط و کیفیت بالای آموزشی از گزینه‌های مناسب برای ادامه تحصیل به شمار می‌رود؛ به‌علاوه اینکه تحصیل در کانادا طیف وسیعی از رشته‌ها را هم شامل می‌شود.

شرایط عمده تحصیل در کانادا

کشور کانادا به‌واسطه کیفیت آموزشی بالا و در اختیار داشتن تعداد زیادی از دانشگاه‌های معتبر جهان هرساله پذیرای دانشجویان بین‌المللی زیادی است. هزینه تحصیل در کانادا، نسبت به برخی از کشورهای اروپایی مثل انگلستان کمی پایین‌تر است و بورسیه  تحصیلی در هنگام تحصیل در کانادا بخشی از هزینه‌ها را پوشش می‌دهد.

تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا

شهریه سالانه برای دانشجویان بین‌المللی هر ساله بین ۱۲،۰۰۰ تا ۲۲،۰۰۰  دلار و شهریه سالانه برای دانشجویان کانادایی ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار است. ددانشجویان کانادایی شامل: افراد داری اقامت دائم، همراه فرد دارای اقامت، دانشجوی بین‌المللی واجد شرایط و فرد بازدید کننده‌ای که اجازه ماندن در خاک کانادا را دارد می‌شود.

هزینه زندگی در کانادا  نسبت به برخی کشورهای اروپایی به صرفه‌تر است؛ به‌تبع هزینه زندگی در شهرهای کوچک کمتر است اما فرصت‌های شغلی محدودی هم در این شهرها وجود دارد. کار در کانادا در هنگام تحصیل،  امکان‌پذیر است و شما می‌توانید ۲۰ ساعت در زمان دانشجویی و بدون محدودیت در زمان تعطیلی دانشگاه شاغل باشید. تحصیل در کانادا به ۲ زبان انگلیسی و فرانسوی صورت می‌گیرد و دارای دوره‌های مختلف در مقاطع مختلف است که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

دوره‌های مختلف تحصیل در کانادا

تحصیل در مدرسه

تحصیل در مدرسه از سنی برای کودکان اجباری است و منظور از اجبار شروع تحصیل است که می‌تواند در خانه صورت بگیرد. سن شروع تحصیل معمولاً از ۷ سالگی است و تا ۱۸ سالگی ادامه دارد، اما این سن در شهرهای مختلف کانادا متفاوت است.
ساعات حضور در مدرسه ۵ الی ۶ ساعت است و به هر ۲ زبان گفته‌شده صورت می‌گیرد. هزینه تحصیل در مدارس دولتی برای دانش آموزان بین‌المللی بین ۱۰،۰۰۰ تا ۱۴،۰۰۰ دلار است.

شرایط تحصیل در کانادا در مقطع لیسانس

امکان شروع تحصیل در کانادا در این دوره بعد از اتمام ۱۲ سال تحصیل در مدرسه میسر می‌شود. این دوره  به‌طور متوسط ۴ سال به طول می‌انجامد. افراد متقاضی در این دوره که به زبان تسلط ندارند باید مدتی ( در حدود ۲ ترم ) در کالج به یادگیری زبان بپردازند. برای تحصیل در کانادا در این مقطع مدرک پیش‌دانشگاهی با معدل ۱۴ و در دانشگاه‌های معتبر بالای ۱۵ نیاز است.

دوره فوق‌لیسانس

این دوره معمولاً ۲ سال به طول می‌انجامد و به ۲ شکل برگزار می‌شود:
۱. دوره تئوری: در این دوره دانشجو با شرکت در کلاس و گذراندن واحدهای تئوری مدرک خود را دریافت می‌کند.
۲. دوره مبتنی بر تحقیقات: در این دوره فرد با کمک استاد راهنما  روی موضوعی تحقیق خواهد کرد و بر مبنای آن پایان‌نامه خود را ارائه می‌کند.
البته  این دوره‌ها به صورت ترکیبی هم ارائه می‌شوند. دوره  مبتنی بر تحقیقات دارای بورسیه‌های خاصی از طرف دانشگاه یا استاد راهنما است. برای پذیرش در این مقطع به معدل بالای لیسانس و آیلتس  حداقل  ۶.۵نیاز دارید.

دوره دکتری

این دوره بین ۳ تا ۵ سال به طول می‌انجامد. در این مقطع دانشجو باید پروژه‌ای را دنبال کند که اغلب شرکت‌های بزرگ اسپانسر آن هستند؛ به دلیل همین اکثراً از طرف پروفسورها مشمول کمک‌هزینه تحصیلی می‌شود. این کمک‌هزینه‌ها معمولاً یا هزینه تحصیل را شامل می‌شوند و یا هزینه زندگی را هم دربر می‌گیرند. به‌طورکلی عمده بورسیه تحصیلی به دانشجویان دوره دکتری تعلق می‌گیرد. برای پذیرش در این مقطع  و تحصیل در کانادا به رزومه علمی قوی، آیلتس ۷ و معدل بالای فوق‌لیسانس نیاز دارید.

شرایط تحصیل در کانادا در مقطع لیسانس

شرایط تحصیل در کانادا در مقطع لیسانس

اخذ ویزا برای تحصیل در کانادا

بهترین راه برای ورود به یک کشور اخذ ویزای تحصیلی آن کشور است. شما بعد از دریافت پذیرش از طرف دانشگاه یا موسسه موردنظرتان باید برای دریافت ویزا اقدام کنید. نامه‌ی پذیرش شما در مقاطع بعد از دیپلم باید  از طرف مؤسسات موردقبول اداره مهاجرت و شهروندی  کانادا باشد. پس از دریافت ویزای تحصیلی در مدت‌زمان اعتبار ویزا که معمولاً تا پایان زمان تحصیل است می‌توانید به‌دفعات به خاک کانادا سفر کنید. نکته قابل‌توجه این است که بعد از دریافت پاسخ مثبت دریافت ویزا؛ ویزای کوتاه‌مدتی برای شما صادر می‌شود که ۶ ماه اعتبار دارد و شما باید ویزای تحصیلی خود را در فرودگاه از افسر مربوطه دریافت کنید. درخواست ویزای شما  معمولاً ۹ هفته بعد از انگشت ‌نگاری در دفاتر مربوط به سفارت کانادا به‌صورت آنلاین به شما ارائه می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *