شرایط تحصیل فوق لیسانس در انگلستان

یکی از درخواست هایی است که دانشجویان برای ادامه تحصیل و اقامت در انگلستان را دارند شرایط تحصیل فوق لیسانس در انگلستان است. برای گرفتن ویزای تحصیلی انگلستان و ادامه تحصیل در این کشور قبل از هر چیز گرفتن پذیرش از سوی دانشگاه های انگلستان حائز اهمیت می باشد. البته برای اقامت در انگلستان از طریق ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد شرایط دیگری نیز لازم است که در این بخش به توضیح آن می پردازیم.

معادل سازی مدرک تحصیلی

یکی از امور مهمی که قبل از اقدام برای تحصیل در انگلستان باید انجام داد، گرفتن پذیرش از دانشگاه های این کشور می باشید. یکی از دلایل پذیرش شما به عنوان دانشجو اعتبار مدرک تحصیلی تان خواهد بود.

چرا که برخی از دانشگاه ها در این کشور مدرک لیسانس برخی دانشگاه های دیگر را معتبر ندانسته و به همین دلیل باید حتماً مدرک لیسانس خود را با مدارک این کشور معادل سازی کنید. البته بهتر است بدانید شرط اصلی تحصیل در دانشگاه های معتبر با رنک بالا در این کشور ارائه مدرک لیسانس از دیگر دانشگاه های معتبر و رنکدار در جهان خواهد بود.

شرایط تحصیل فوق لیسانس در انگلستان

شرایط تحصیل فوق لیسانس در انگلستان

پذیرش برای تحصیل فوق لیسانس در انگلستان

علاوه بر معادل سازی مدرک لیسانس و معتبر بودن آن، راه های دیگر برای پذیرش در دانشگاه های معتبر این کشور داشتن رزومه تحصیلی عالی و موفقیت آمیز خواهد بود. به صورتی که اگر شما مدرک خود را با نمرات عالی دریافت نموده اید و مقالات علمی پژوهشی بسیاری انجام داده باشید شانس بیشتری برای تحصیل فوق لیسانس در انگلستان دارید. از طرفی دیگر تسلط به زبان انگلیسی و ارائه مدرک آیلتس نیز امری مهم و حائز اهمیت برای اخذ پذیرش و همچنین گرفتن ویزای این کشور می باشد.

تحصیل در انگلستان

تحصیل در انگلستان

دوره کارشناسی ارشد در انگلستان

تحصیل در انگلستان یک دوره یکساله خواهد بود و دانشجو در این دوره بیشتر به آموزش های پژوهشی و تحقیقاتی مشغول می باشد. در اوایل تحصیل امور مربوط به سمینارها و سخنرانی های دانشجو مورد ارزیابی قرار می گیرد و در مرحله بعد او موظف به نوشتن پایان نامه و دفاع شفاهی از آن خواهد بود.

درباره هزینه و شرایط تحصیل فوق لیسانس در انگلستان نیز باید خاطرنشان کرد که وام دانشجویی به این مقطع تعلق نخواهد گرفت و فرد باید با اتکا بر بودجه و توان مالی خود راهی سفر به این کشور برای ادامه تحصیل شود. چرا که علاوه بر هزینه های بالای زندگی در لندن، شهریه های پرداختی در دانشگاه های این کشور نیز به نسبت بالا خواهد بود.

البته در صورتی که با گرفتن بورسیه تحصیلی در دانشگاه های انگلستان قصد اقامت و تحصیل در این کشور را داشته باشد می تواند با شرایط مالی بهتر و در برخی موارد تحصیل رایگان، تحصیل فوق لیسانس در انگلستان را با موفقیت و بدون دغدغه پشت سر بگذارد.البته تحصیل در انگلستان یک سال به طول می انجامد که خود در مقایسه با تحصیل در دیگر کشورها کوتاهتر است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *