مراحل اخذ ویزای توریستی انگلستان

ویزای توریستی یکی از ویزاهای کوتاه مدت برای سفر و مهاجرت به انگلستان است. مراحل اخذ ویزای توریستی انگلستان ، نیاز است علاوه بر ارائه مدارک لازم، متعهد شدن فرد درخواست کننده ویزا در قبال بازگشت به کشور و زادگاه خود الزامی است. هر ساله افراد بسیاری درخواست اخذ ویزای توریستی انگلستان را به سفارتخانه این کشور تحویل داده و در صورت موافقت با درخواست شان، راهی این کشور می شوند.

چه کسانی می توانند ویزای توریستی انگلستان را درخواست بدهند؟

برای درخواست ویزای توریستی انگلستان قبل از هر چیز باید فرد درخواست دهنده جزء افرادی باشد که این نوع ویزا به او تعلق می گیرد. سالانه افراد بسیاری از جمله کسانی که با هدف گردشگری و تفریح راهی این کشور می شوند و یا کسانی که برای دیدن خانواده خود قصد سفر به این کشور را دارند با درخواست خود به دنبال ویزای توریستی انگلستان هستند.

از طرفی دیگر افرادی که از سوی دوست، آشنا و یا حتی اعضای خانواده خود دعوتنامه داشته باشند، می توانند با این ویزا به کشور انگلستان سفر کنند. اما اگر با مقاصد دیگر از جمله تحصیل؛ کار، تجارت، درمان و… قصد سفر به این کشور را دارید امکان استفاده از این نوع ویزا برایتان وجود نخواهد داشت.

مراحل اخذ ویزای توریستی انگلستان

مراحل اخذ ویزای توریستی انگلستان

برای اخذ ویزای گردشگری انگلستان چه مراحلی را باید طی کرد؟

کشور انگلستان یکی از کشورهای بنام اروپایی است که ویزای آن نیز از اعتبار ویژه ای برخوردار است. بدین جهت برای درخواست و اخذ ویزای توریستی انگلستان باید مراحل قانونی آن طی شود. قبل از هر چیز باید با مراجعه به سفارت این کشور و ارائه مدارک لازم جهت تعیین وقت سفارت انگلیس اقدام کنید. سپس در زمان مقرری که سفارت برای مصاحبه با شما تعیین کرده است در سفارت حضور داشته و با ارائه مدارک تکمیلی، انجام مصاحبه حضوری، انگشت نگاری و پرداخت هزینه ویزا مراحل درخواست خود را برای اخذ ویزای توریستی انگلستان انجام دهید.

از این پس در زمینه موافقت و یا مخالفت با درخواستتان منتظر بوده تا بتوانید ویزای خود را دریافت کنید و یا جویای علت ریجکت شدن درخواست خود بوده و مسئله را حل کنید. این امر می تواند ۲۰ روز کاری تا یکماه طول بکشد. در این مدت اگر از موافقت با درخواست خود مطمئن هستید می توانید برای باقی کارهای سفر خود برنامه ریزی و اقدام کنید.

ویزای توریستی انگلستان تضمینی

ویزای توریستی انگلستان تضمینی

مدارک لازم جهت اخذ ویزای توریستی انگلستان

از آنجایی که ارائه مدارک یکی از اصول مهم برای قبول درخواست ویزای توریستی می باشد، لذا در این بخش سعی داریم مهم ترین مدارک لازم را برای این ویزا نام ببریم:

  • اصل شناسنامه
  • اصل کارت ملی
  • دو قطعه عکس
  • اصل پاسپورت که دارای یکسال اعتبار باشد
  • اصل سند ازدواج در صورت متأهل بودن
  • اصل مدارکی که دال بر اشتغال شما در کشور باشد
  • اصل اسناد اموال متقاضی
  • اصل پرینت ریز حساب شخصی فرد متقاضی طی سه الی ۶ ماه گذشته

در صورتی که فرد متقاضی بخواهد از طریق دعوتنامه، ویزای توریستی انگلستان را درخواست بدهد باید مدارک میزبان از قبیل کپی پاسپورت، مدارک بانکی، اسناد مالی او و یا مدارکی دال بر اقامت دائمش از قبیل سند یا اجاره نامه محل سکونت، پرداخت قبض مالیاتی او، مدارک شغلی اش و… را به کنسولگری ارائه دهد. لازم است بدانید ویزای توریستی انگلستان در اعتبارهای مختلف سه ماهه، شش ماهه و یکساله صادر می شود و فرد می تواند تنها در این مدت زمان به کشور میزبان سفر کرده و در آنجا بماند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *