آشنایی با نحوه تحصیل در انگلستان

اگر به دنبال تحصیل در انگلستان هستید و یا می خواهید اطلاعاتی در مورد نحوه تحصیل در انگلستان بدست آورید در این مقاله همراه ما باشید. انگلستان یکی از کشورهایی است که آمار حضور دانشجویان خارجی در آن بسیار بالاست این کشور همیشه از گزینه های مهم برای تحصیل بوده است.بریتانیای کبیر از چهار کشور تشکیل شده است که انگلستان از مهم ترین آن ها است. این کشور در همسایگی ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی قرار دارد، انگلستان دارای جزایر متعددی است که تعداد آن بالغ بر صد جزیره می رسد، لندن پایتخت آن می باشد و همچنین پایتخت بریتانیا نیز هست.

زبان رسمی این کشور انگلیسی است و بسیاری از کسانی که در دانشگاه های این کشور تحصیل می کنند نیز باید به زبان انگلیسی مسلط باشند انگلستان همیشه و در طول تاریخ از کشورهای مهم و تاثیرگذار بوده است.

نحوه تحصیل در انگلستان

همان طور که گفته شد به منظور تحصیل در انگلستان داوطلبان زیادی همیشه وجود دارند و بر اساس آمارهای بین المللی پس از ایالات متحده این کشور دومین مقصد پرطرفدار برای دانشجویان خارجی به منظور ادامه تحصیل می باشد. در تمامی پادشاهی بریتانیا صد و نه دانشگاه وجود دارد که نود و یک مورد آن در کشور انگلستان قرار داد، در بین این دانشگاه ها معتبرترین دانشگاه های دنیا نیز وجود دارند. مدارکی که از دانشگاه های انگلستان اخذ می شود از اعتبار بالایی برخوردار است به همین دلیل است که تحصیل در انگلستان بسیار حائز اهمیت است.

نحوه تحصیل در انگلستان

نحوه تحصیل در انگلستان

تحصیل در انگلستان پیش از دانشگاه

تحصیل در انگلستان پیش از دانشگاه شامل تحصیلات ابتدایی، متوسطه و دوره دوساله است، تحصیلات ابتدایی از ۵ سالگی آغاز می شود و شش سال بعد خاتمه می یابد و پس از آن دوره متوسطه آغاز می شود و پس از این که دوره متوسطه به اتمام رسید کسانی که تمایل به تحصیل در سطوح عالی دارند باید یک دوره دو ساله را بگذرانند و پس از پایان یافتن امتحانات بر اساس نمره ای که به دست آورده اند می توانند در رشته مورد علاقه خود در یکی از دانشگاه های انگلستان ادامه تحصیل بدهند.

نحوه تحصیل در انگلستان در دوران دانشگاه

کل دوره تحصیلات ابتدایی و پس از آن متوسطه و دو سال پیش از دانشگاه در حدود سیزده سال طول می کشد و پس از آن محصلین می توانند جهت تحصیلات عالی وارد دانشگاه شوند، شروع تحصیلات در انگلستان در دوران دانشگاهی با دوره کارشناسی است که در اکثر رشته ها در حدود سه سال  طول می کشد. پس از دوران کارشناسی نیز مقطع کارشناسی ارشد است که یک سال طول خواهد کشید.

دوره تحصیلی دکتری در این کشور نیز به طور معمول پژوهش محور است و دانشجویان این مقطع ضروری است که با توجه به علاقه و تحصیلات دوران قبلی خود و همچنین پذیرش استاد راهنما موضوعی را برگزیده و در واقع کشف جدیدی را انجام دهند، مدت زمان این دوره نیز در حدود سه سال است.

تحصیل در انگلستان

تحصیل در انگلستان

تحصیلات در انگلستان به صورت بورسیه

بسیاری از کسانی که می خواهند در مقاطع بالاتر تحصیل کنند به طور معمول به انگلستان به عنوان یکی از مقاصد تحصیلی نگاه می کنند. در طول سال دانشجویان مختلفی در این کشور برای ادامه تحصیل بورسیه می شوند، در مقطع کارشناسی ارشد تعداد بورسیه ها کم است ولی پذیرش در مقطع دکتری برای بورسیه بیشتر است. به دلیل تقاضای بالا و کم تر بودن تعداد بورسیه همیشه رقابت برای دریافت بورسیه بسیار زیاد است.

۱ دیدگاه

  • سلام نمی دونم با این وضعیت دلار چیکار می کنید
    امیدوارم درست بشه بتونم برای تحصیل به این کشور برم از راهنمایی شما هم ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *