چگونه اقامت انگلیس را بگیرم و شهروند انگلستان شویم

فرق بین اقامت انگلستان و شهروندی انگلستان در چیست؟ آیا می توانیم اقامت و شهروندی انگلستان را به دست آوریم؟ چگونه اقامت انگلیس را بگیریم ؟ چه راه هایی منجربه اقامت انگلستان می شوند؟

Citizenship یا شهروندی توسط دولت کشور مربوطه اعطا می گردد. اما اقامت انگلستان از طریق تخصص و کار، تحصیل و سرمایه گذاری قابل دستیابی است.

اقامت انگلستان از طریق کار

در صورت داشتن پیشنهاد شغلی از سوی یک سازمان یا کارفرما ویزای Tier2 به مدت ۵ سال و ۱۴ روز برای شما صادر می شود و یا برای مدت زمانی که در گواهی کارفرما ذکر شده به علاوه یک ماه اضافه تر. ویزای شما برای ۵ سال دیگر قابل تمدید است و در صورت واجد شرایط بودن شما اقامت انگلستان را خواهید داشت.

چگونه اقامت انگلیس

چگونه اقامت انگلیس

فرصت های شغلی بسیاری در انگلستان وجود دارند که بعد از اتمام تحصیل در انگلستان به آنها دست خواهید یافت و پس از پرداخت مالیات در نهایت از طریق تخصص و کار می توانید اقامت انگلستان را به دست آورید.

در صورتی که با یک شهروند انگلیسی ازدواج کنید یا فردی که اقامت دایم انگلستان را دارد میتوانید اقامت انگلستان را کسب کنید.

برای راه اندازی یک تجارت در انگلستان باید درخواست ویزای Tier1 را بدهید ودر این صورت شما می توانید برای خود کار کرده و تجارتی را راه اندازی کنید. ویزای ۳ سال و ۴ ماه به شما اجازه می دهد که وارد انگلستان شده و بعد می توانید ۲ سال دیگر این ویزا را تمدید کنید و در صورت اقامت ۵ ساله می توانید برای سکونت در انگلستان درخواست دهید.

هنگامی که درخواست شهروندی انگلستان را می دهید امتحانی از شما گرفته می شود که مربوط به زندگی در انگلستان است. از این رو با ادب و رسوم و فرهنگ انگلستان باید آشنایی داشته باشید.

امتحان Life in the UK

امتحان Life in the UK مدت ۴۵ به طول می انجامد و ۲۴ سوال ازشما  پرسیده خواهد شد. به یاد داشته باشید که کسی را نمی توانید همراه خود به مرکز آزمون ببرید.

مدارکی که برای امتحان جهت اخذ شهروندی انگلستان نیاز دارید:

پاسپورت، آدرس و کد پستی (آدرس سه ماه اخیر)، قبض آب یا برق یا گاز، صورت حساب مالیات، نامه ای از سفارت که آدرس و نام شما روی ان نوشته شده است، گواهینامه رانندگی، نامه بانکی که توسط بانک مهر شده باشد یا کارت اعتباری.

امتحان Life in the UK

امتحان Life in the UK

در صورت کامل و درست نبودن مدارک از شما آزمون گرفته نخواهد شد و مبلغ پرداختی به شما برگردانده نمی شود.

قبولی در امتحان Life in the UK

برای قبولی در امتحان Life in the UK جهت اخذ شهروندی انگلستان باید حداقل ۷۵% نمره را کسب کنید، در این صورت کارنامه قبولی برای شما صادر می شود و سپس شما نسخه اصلی را همراه با درخواست شهروندی انگلستان باید بفرستید تا اثبات شود شما امتحان را پاس کرده اید. تنها یک کپی از نامه به شما داده خواهد شد و در صورت مفقود شدن نامه با اداره مهاجرت تماس گرفته و آنها به شما خواهند گفت که چه کاری را انجام دهید.

اگر در امتحان شهروندی انگلستان قبول نشدید بعد از ۷ روز می توانید امتحان مجدد بدهید.

موسسه NCLC مشاوره تخصصی و خدمات ویزاهای کاری، تحصیلی، ازدواج، سرمایه گذاری و توریستی را به شما ارایه می دهد.

با عضویت در کانال تلگرام میتوانید از آموزش های کاربردی زبان انگلیسی و از اخبار روز و قوانین جدید کشور انگلستان با اطلاع باشید. شما همچنین می توانید ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *