تحصیل فوق لیسانس در انگلیس

در صورت تحصیل فوق لیسانس در انگلیس از مزایای بسیاری بهره مند خواهید شد. دانشگاه ها و کالج های انگلیس چند فرهنگی، دارای تنوع رشته و پذیرای دانشجویان بین المللی از سراسر جهان هستند. تدریس با کیفیت بالا به خصوص در مقطع فوق لیسانس و همچنین آینده و فرصتهای شغلی، بعد از اتمام دوره فوق لیسانس در انگلیس از جمله مواردی است که تحصیل در انگلستان برای شما به همراه دارد.

فوق لیسانس در انگلیس

کوتاه بودن طول دوره فوق لیسانس در انگلیس یک ساله می باشد، بر خلاف کشور های دیگر که دوره فوق لیسانس در آنها دو ساله است، موجب می شود که  که یک سال در هزینه تحصیل و زندگی شما در انگلیس صرفه جویی شود. برای ورود به  دوره فوق لیسانس  مدرک آیلتس مورد نیاز است البته در صورت کسب نکردن آیلتس مورد نظر،شما می توانید دوره زبان را گذرانده سپس برای دانشگاه اقدام کنید.

تحصیل فوق لیسانس در انگلیس

تحصیل فوق لیسانس در انگلیس

در دوره فوق لیسانس۲۰ ساعت در هفته به شما اجازه کار داده میشود که در ایام تعطیلات این مدت زمان به صورت تمام وقت است. در دوره فوق لیسانس در انگلیس همراه (همسر و فرزندان) تحت ویزای Tier 4 dependent اجازه ورود به کشور انگلیس را خواهند داشت.

ضمنا با توجه به این که زبان انگلیسی یک زبان بین الملی است فرصتی برای بهبود مهارت های زبان انگلیسی شما نیز فراهم می گردد. هر ساله بیش از ۴۳۰۰۰۰ دانشجوی بین المللی از بالغ بر ۱۸۰ کشور در دنیا به تحصیل در مقاطع مختلف از جمله فوق لیسانس در انگلیس می پردازند.

شهریه مقطع فوق لیسانس در کشور انگلیس

دوره های فوق لیسانس به دو صورت  Class room- based program & Laboratory- based program  برگزار می شود شهریه Class room- based از حدود ۱۰۰۰۰ پوند تا ۳۲۰۰۰ پوند میباشد و برای Laboratory- based از حودو ۱۰۰۰۰ پوند تا ۲۵۰۰۰ پوند پوند متفاوت است. این شهریه برای مدارک بالینی از ۱۱۲۵۰ پوند و  تا ۴۲۰۰۰ پوند برای رشته های پزشکی میباشد .

اجاره ملک در انگلیس

میانگین اجاره ملک در انگلیس بستگی به جایی دارد که شما برای زندگی انتخاب می کنید. اجاره یک آپارتمان یک خوابه از۶۵۰ پوند در ماه در شهر لندن و در خارج از لندن ۵۵۰ پوند است. در صورتی که هزینه های انرژی به اجاره خانه اضافه شود این مبالغ بیشتر خواهد شد. سوخت و آب بها اگر شامل اجاره نشوند در هفته حدود ۴۵ پوند می باشند.

هزینه زندگی در کشور انگلیس

متوسط هزینه زندگی سالانه در انگلیس، خارج از لندن، برای دانشجویان ۱۲۰۵۶ پوند می باشد. بیشتر دانشجویان حدود  ۱۵۰ پوند در ماه برای خواربار و غذا صرف می کنند که بدون مخارج یک سال تحصیلی ۱۳۵۰ پوند می شود. در صورتی که در  شهر لندن مایل به تحصیل هستید ۱۵۱۸۰ پوند در سال را برای خدمات و کالاها در نظر بگیرید.

بزرگترین تفاوت در هزینه زندگی در لندن نسبت به بقیه شهرهای انگلیس اجاره ملک می باشد. مخارج تخمین زده شده برای خوابگاه در هر سال تحصیلی (۹ماه)۸۰۳۴ پوند است اما ممکن است شما از خوابگاه استفاده کنید یا هم خانه ای داشته باشید که در این صورت مخارج مقرون به صرفه تر خواهد بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *