چگونه اقامت انگلستان را بگیریم

همه ساله جمعیت زیادی از افراد جهت اخذ اقامت انگلستان اقدام می کنند. لندن، پایتخت انگلستان، شهری است که جمعیت زیادی از مهاجران سراسر دنیا با زبان، فرهنگ و آداب و رسوم مختلف را در خود جای داده است و تبدیل به یکی از مراکز بزرگ تجاری، اقتصادی، توریستی، فرهنگ و هنر در اروپا و جهان معاصر گردیده است. چگونه اقامت انگلستان را بگیریم؟ سوالی هست که بیشترین تعداد سوال و شما عزیزان از موسسه nclc میباشد که در این مقاله به آن پرداختم.

مهاجرت به انگلستان

ویزای اقامت انگلستان در تمامی کشورهای متحده پادشاهی و بریتانیا شامل کشورهای انگلستان، اسکاتلند، ولـز و ایرلند شمالی که در اسناد رسمی بریتانیا و در ایران به اختصار «انگلستان» نامیده می‌شود معتبر است.

چگونه اقامت انگلستان را بگیریم؟

راه‌های مختلفی جهت اخذ اقامت انگلستان وجود دارد که به پنج دسته به نام‌های TIER1 تا TIER5 شناخته می‌شوند و به اخذ ویزا از طریق سرمایه گذاری طولانی مدت در انگلستان، ویزای کار به صورت بلند مدت و دائمی با مهارت‌های شغلی خاص، ویزای کاری موقت برای افراد کم یا فاقد مهارت و تخصص شغلی، ویزای تحصیلی، ویزای کاری انگلستان از طریق مهارت‌های ورزشی، خلاقیتی، مذهبی و… به صورت موقت دسته بندی می‌شوند.

چگونه اقامت انگلستان

چگونه اقامت انگلستان

هم چنین روش‌های دیگری غیر از دسته بندی ذکر شده نیز برای اخذ پاسپورت و ویزا جهت اقامت انگلستان وجود دارد که شامل: ویزای ویزیتوری (توریستی) انگلستان (برای سفر، مهاجرت یا دریافت خدمات پزشکی قابل استفاده می‌باشد.)، ویزای خانوادگی اقامت انگلستان (جهت همراه آوردن و یا ملحق شدن به خانواده که در انگلستان ساکن هستند.)، اخذ اقامت انگستان از طریق تولد در انگلستان و در نهایت مهاجرت به انگلستان از طریق پناهندگی می‌باشد.

اقامت انگلستان

لازم به ذکر است افرادی که قصد اخذ اقامت در انگلستان از طریق ویزای کاری را دارند؛ باید امتیاز حداقل لازم جهت اخذ اقامت این کشور را داشته باشند. این امتیاز براساس مهارت فرد بررسی و سنجیده می‌شود و تنها در صورت کسب حداقل نمره موفق به اخذ ویزا خواهند شد.

افرادی که قصد اخذ پاسپورت برای اقامت انگلستان را دارند؛ لازم است توجه داشته باشند که طبق اعلام دولت بریتانیا، مدت اقامت در این کشور برای جهانگردان غیراروپایی از شش ماه به سه ماه کاهش یافته است.

با عضویت در کانال تلگرام میتوانید از آموزش های کاربردی زبان انگلیسی و از اخبار روز انگلستان و قوانین جدید با اطلاع باشید. شما همچنین می توانید ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *